Thursday 31 January 2013

KANTOINYA RANCANGAN JAHAT MENUMBANG BN SARAWAK!

-PEMBOHONGAN YANG DIMULA OLEH BLOGGER PRO-BN SEBELUM "DIKUTIP" OLEH SARAWAK REPORT NAMUN ISU INI "MATI" BEGITU SAJA KERANA SEMUA ORANG SARAWAK TAHU ITU ADALAH BIDA'AH YANG BESAR SEKALI .. TERNYATA BLOGGER TERSEBUT YANG SUDAH DIBERI AMARAN OLEH KETUANYA SUPAYA JANGAN "BERMAIN DENGAN API" SEBALIKNYA MEMBERI ARAHAN KEPADA "PENGIKUTNYA SUPAYA TERUS MENYALAK" .. SO PATHETIC! KEKEKE!!!-  


Sesungguhnya ia adalah satu pembohongan besar untuk mengambarkan kepada dunia "yang BN yang tidak lagi bersatu" dek peminpin-pemimpinnya tidak bersefahaman semenjak beberapa bulan lalu dan mungkin akan mengakibatkan parti-parti utama mereka sudah mula berkecai.

Ianya adalah satu pigmen imaginasi pada bahagian Sarawak Report memberi gambaran Ketua Menteri seolah-olah tidak lagi berdaya dan hilang pengaruhnya manakala "nama-nama besar" BN berlawan sesama sendirian untuk merebut "tahta PBB" dan rakyat Sarawak yang seolah-olah mahu mencari untuk perubahan dan yang berbeza. Sudah tentu, Pembangkang, PKR, pembayar gaji Sarawak Report dan Radio Free Sarawak khususnya, mempunyai keinginan tinggi untuk merealisasikan ini berlaku.

Sudah tentu, Sarawak Report sebagai pembohong yang lazim tidak mempunyai pemikiran kedua menyemak fakta seperti bagaimana mencatatkan cerita tidak munasabah tentang plot dipanggil oleh Datuk Amar Haji Awang Tengah Ali Hassan, Naib Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu ( PBB) untuk menjatuhkan Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud sebagai Presiden PBB dan Ketua Menteri Sarawak.

Datuk Amar Haji Awang Tengah adalah Menteri Kemudahan Awam, Menteri Pembangunan Perindustrian dan Menteri Kedua Perancangan Alam Sekitar dan Sumber. Beliau adalah parti masa yang lama setia dan penyokong diehard Pehin Sri Abdul Taib Mahmud.

Barisan Nasional sekarang Kerajaan Negeri, yang diketuai oleh Pehin Sri Abdul Taib Mahmud telah kembali dengan lebih daripada majoriti 2/3 dalam pilihanraya Negeri pada April 2011. Bumiputra pengundi, yang terdiri daripada Melayu, Iban, Bidayuh dan Orang Ulus bersatu dalam sokongan mereka terhadap parti pemerintah.

Pengundi di Sarawak hanya akan mengundi bagi kerusi Parlimen yang akan menentukan kerajaan di peringkat Persekutuan dalam pilihan raya ke-13 yang Agung.

Barisan Nasional mengakui undi terutamanya di kawasan-kawasan bandar di Kuching, Sarikei, Sibu dan Miri dalam 2011 pilihan raya Negeri kerana dua sebab. Pertama, SUPP sebuah parti berasaskan kaum Cina telah rosak oleh masalah dalaman, yang kelihatan tidak mempunyai akhir di sisi lagi. Ia tidak sepadan dengan kempen yang teguh oleh DAP.

Kempen DAP, yang diterajui oleh pasukan bapa dan anak Lim Kit Sing dan Lim Guan Eng untuk undi di kawasan bandar mempunyai trend menjadi samseng. Mereka jatuh sangat rendah pada pembunuhan watak dan serangan peribadi dengan membuat sindiran dan tuduhan tidak berasas terhadap pemimpin dalam kerajaan.

Memang diakui, Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP) juga rosak oleh masalah. Tetapi kedua-dua pihak dijangka untuk bekerja keras untuk memastikan bahawa kawasan parlimen yang diwakili oleh Barisan Nasional (BN) tidak akan jatuh ke tangan pembangkang.

PBB yakin mengekalkan semua kerusi 15 manakala PRS dengan enam dan SPDP dengan empat adalah juga yakin mengekalkan kerusi mereka. Malah SUPP, walaupun ia masih menghadapi masalah dalaman, berazam untuk memastikan Stampin, Serian, Sarikei, Lanang dan Miri kawasan parlimen. Ia juga berazam untuk merampas kembali Bandar Sibu dari DAP.

DAP sahaja, dengan jenama politik cauvinis, nampaknya mempunyai beberapa kredibiliti di Sarawak tetapi pasti tidak PKR dan PAS. Bagaimanapun, Laporan Sarawak, boleh menyimpan pada hari - bermimpi kerana hari itu tidak akan datang untuk PKR, DAP dan PAS untuk menjadi satu set parti untuk menjalankan kerajaan di peringkat Kebangsaan.

Diterjemahkan dari rakan blogger; Sarawak Monitor 

Baca artikel-artikel berkaitan jika ingin memahami bertapa kotornya si blogger ni!!



-UnReportedNews™®


No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List