Monday 10 August 2015

Nurul Izzah Ke Sarawak Nak Berceramah Ke Atau Nak Menghasut?


Lantang sungguh Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar Ibrahim, yang juga Ahli Parlimen Pantai Dalam mengecam Ketua Menteri Datuk Patinggi Tan Sri Haji Adenan Satem dalam satu sesi ceramah PKR di Sibu malam kelmarin. 

Anak gadis Anwar Ibrahim ini memperli ramai rakyat Sarawak yang "sayang"kan Tok Nan kerana ramai yang merasa ada ruang untuk berubah namun beliau (Nurul) adalah di antara mereka yang paling terkeciwa dengan kenyataan Tok Nan di Stadium Sarawak yang menyokong Datuk Seri Najib dan Timbalan Perdana Menteri yang baharu Datuk Seri Zahid Hamidi.

Nurul mempertikaikan, Adenan, yang beliau (Nurul) dakwa telah mengeluarkan kenyataan, "mengutamakan rakyat Sarawak" dan "tidak mahu memberi penghormatan kepada pimpinan Semenanjung tapi berdiri sebaliknya teguh berdiri dibelakang Perdana Menteri dan Timbalannya." 

Penulis nak bertanya sedikit kepada, bila dan di manakah Tok Nan pernah mengeluarkan kenyataan; "tidak mahu memberi penghormatan kepada pimpinan Semenanjung"? 
Tolong berhati-hati sedikit ketika berceramah di Sarawak ye, jangan terbawa gaya fitnah-mengfitnah sepertimana yang diamalkan oleh pembangkang di Semenanjung.

Seperkara lagi, apakah selama ini Pengerusi PKR Negeri Baru Bian dan barisan pemimpin PKR Sarawak "tidak memberi penghormatan kepada pimpinan PKR Semenanjung"; mantan Ketua De-facto Pakatan rakyat Anwar Ibrahim (bapak Nurul), Presiden PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail (emak Nurul) dan Nurul sendiri?

Untuk menjawab soalan diatas, seseorang pemimpin haruslah disokong dan dihormati maka itulah dilakukan oleh Tok Nan sekarang. (Baca sepenuhnya)

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List