Friday 23 November 2012

MATA DI KELAR OLEH PEROMPAK KEJAM!!

-PEROMPAK BERSENJATA TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN, DIPERCAYAI MENGGUNAKAN "PISAU BLADE" (PEMOTONG KERTAS) UNTUK MENGELAR MANGSA BERTUBI-TUBI!!!-

MasyaAllah, gerun aku apabila melihat kecederaan pada wajah dalam gambar yang di tagkan oleh rakan FBku mengenai sepupunya yang di rompak dan di cederakan oleh seorang penjenayah semalam.
 
Masakan tidak, mata kanan mangsa, adik Hazriq Zulfieka (nama Facebooknya) yang merupakan penuntut Institute Pengajian Tinggi bagaikan "terbelah", di percayai di kelar oleh perompak.
 
Menurut posting rakan aku, kejadian berlaku di hadapan sebuah rumah di sebuah kawasan perumahan di simpang Jalan Semariang (di Kuching) kira-kira jam 9 malam pada 21hb November 2012.
 
Seorang lelaki yang tidak di kenali menaiki sebuah motosikal merapati dengan alasan meminjam talipon bimbitnya sebelum bertindak menyerangnya dengan senjata.
 
Mangsa juga di cederakan di bahagian belakang kepala, kaki lutut sementara semalam, beliau telah menjalanin pembedahan mata dari jam 9 pagi hingga 3 petang dan keputusan mengenai samada mata mangsa masih berfungsi atau sebaliknya hanya akan di ketahui hari ini.
 
Sama-samalah kita berdoa agar mangsa pulih seperti sediakala secepatnya.
 
Aku rasa kes seserious begini selalunya akan di laporkan kepada polis (walaupun dalam posting rakan FB aku tidak menyentuh samada laporan polis sudah di buat atau sebalik) dan berharao pihak berkuasa akan menangkap perompak yang tak berperikemanusiaan itu.
 
-UnReportedNews™®

1 comment:

  1. Penjenayah yg ditangkap jgn bagi muka kesian. Pukul sampai lembik, lepas tu serah pada polis. Lu nak buat jahat, lu tanggung la bai!

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List