Thursday 17 October 2013

"HERO TAMIL" SI SURENDRAN KECUT TELUR?

-APA LAGI SURENDRAN, JANGAN BANYAK SONGEL! JANGAN PANDAI MENGHENTAM POLIS SUKA TEMBAK PENJENAYAH JE! HOI MACA, RAMAI NAK TENGOK YOU BERAKSI MACAM DALAM FILEM TAMIL, SATU WORANG "FREEHAND" HANTAM SATU KAMPUNG PAKAI SENJATA API! KEKEKE!!!-

Kalo setakat "pakai" baju kalis peluru, anak aku pun boleh
Naib Presiden PKR, N Surendran hari ini kelihatan mencuba mengenakan baju perisai polis sebagai persediaan untuk menyertai operasi polis.

Bagaimanapun, beliau belum menandatangani perjanjian indemniti yang diperlukan oleh pihak polis.

APA CERITA NI YB? NAK ‘JOIN’ KE TAK NAK NI???

Menurut laporan Malaysiakini.com, Surendran berkata, terdapat bahagian dalam perjanjian itu yang perlu dibincangkan dengan penasihat undang-undangnya dan pemimpin parti itu.

Menurut penasihat undang-undangnya, R Sivarasa, indemniti itu, antara lain, membebaskan polis daripada tanggungjawab jika berlaku sebarang kejadian, dan Surendran tidak boleh membuat sebarang tuntutan terhadap kerajaan Malaysia, pihak polis, ketua polis negara, atau mana-mana pegawai yang terlibat dalam operasi itu.

Sivarasa berkata beliau telah menasihatkan Surendran supaya tidak menyertai operasi polis itu, manakala Surendren memberitahu media bahawa beliau masih bersedia untuk meneruskannya, tertakluk kepada perbincangannya dengan pemimpin parti dan penasihat undang-undangnya.

Katanya, beliau tidak meminta jaminan supaya tiada apa yang akan berlaku ke atas dirinya (dalam operasi itu). Surendran berkata, ini kerana memang akan terdapat risiko apabila terlibat dalam operasi dengan suspek yang bersenjata.

Katanya, beliau tidak meminta sesuatu yang sangat tidak munasabah untuk memastikan supaya beliau tidak cedera, sambil menambah bahawa sedikit keraguan mereka ialah apabila pihak polis berkata mereka (polis) tidak boleh dipertanggungjawabkan jika apa-apa berlaku.

Itu, tegas Surendran, adalah satu cadangan yang berbeza sama sekali.

Macam nilah YB, jangan cerita banyaklah, jangan banyak belit, kalau nak ‘join’ cakap je nak ‘join’, kalau taknak cakap je taknak.

Rakyat dah muak dengan cerita berbelit macam ni.

Kalau daripada awal YB dah tahu risiko, kenapa YB nak sebut bab tanggungjawab dan segala hal ini.

Sekiranya YB takut sangat kehadiran peluru sesat ke apa ke, apakata YB bawa bincang dengan Ketua Polis Negara, mana tahu Tan Sri Khalid boleh sediakan kereta perisai atau paling tidak pun bas FRU bagi menjamin keselamatan YB.

YB tolong jangan kasi malu, kehadiran YB tidak diundang, kalau YB ragu-ragu silalah pulang! (sumber

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List