Wednesday 28 August 2013

RUPA-RUPANYA TERDAPAT 49 KONGSI GELAP DI MALAYSIA!

-PENGUMUMAN NAMA-NAMA KONGSI GELAP INI ADALAH UNTUK MEMBUKTIKAN KDN BENAR-BENAR BERHASRAT MENGHAPUSKAN KUMPULAN GANSTER-GANGSTER INI! KEKEKE!!!-

Senarai nama 49 kumpulan kongsi gelap akan didedahkan pada Khamis (esok), kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Bagaimanapun beliau berkata hanya nama kumpulan tersebut akan didedahkan.

Zahid mengatakan tindakan terkini yang akan diambil oleh kementeriannya dengan mengumumkan nama-nama kongsi-kongsi gelap tersebut adalah untuk memberi maklumat kepada orang ramai serta menunjukkan kesungguhan kerajaan menangani kegiatan gangsterime ini.

Beberapa hari yang lepas, Zahid menyuarakan rancangan untuk mengumumkan senarai nama kumpulan kongsi gelap serta jenayah yang dilakukan mereka.

“Kami dah ada senarai nama kumpulan yang dikategorikan sebagai pertubuhan haram serta senarai aktiviti jenayah dilakukan,” katanya sambil menambah langkah mendedahkan senarai itu kepada umum ialah untuk membolehkan masyarakat faham bahawa polis bersungguh-sungguh dalam usaha menangani jenayah.

“Ia juga untuk membangkitkan kesedaran bahawa masyarakat perlu bersama-sama mendokong usaha polis membanteras jenayah serta masyarakat akan dapat mengetahui bahawa kegiatan kongsi gelap bukan hanya membabitkan sesuatu kaum sebaliknya melibatkan kaum-kaum lain.

“Ramai yang mengatakan kongsi gelap hanya membabitkan kaum India sedangkan kongsi gelap Melayu dan Cina juga banyak,” katanya lagi.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List