Saturday 7 April 2012

PR MEMANG HEBAT MENTAKBIR NEGERI..HEBAT MELINGKUP ADE LER!

-BARU JE EMPAT TAHUN MEMERINTAH BAGAIKAN ORANG NAIK RAK TAK PERNAH JUMPA KUASA, SAMPAI TANAH-TANAH MASJID, LUBANG KUBUR PUN KORANG HABIS PULUN!, BAJINGAN BETUL REJIM NIH-

TUDUHAN Pakatan Rakyat (PR) menyatakan kerajaan Barisan Nasional (BN) sebagai "tidak cekap" mentadbir Malaysia adalah jelas dusta sama sekali yang sengaja di dorong oleh niat politik untuk mengelirukan rakyat dan mengalihkan perhatian mereka daripada isu yang sebenar.

Timbalan Speaker Parlimen Malaysia Datuk Dr Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata jika dakwaan pembangkang ada "secebis pun kebenaran", mengapa banyak negara-negara kaya dan membangun negara di dunia beria-ia berminat untuk menjadikan kerajaan BN sebagai garis panduan untuk mentadbir negara masing-masing?

"Trek rekod yang dicipta oleh BN semenjak Malaya mencapai kemerdekaan pada tahun 1957 dan disusuli olh Sarawak dan Sabah pada tahun 1963 juga jelas  menunjukkan yang rekob BN yang baik yang bertentangan sekali daripada dakwaan  pembangkang'."

"Pembangkang di sebaliknya pula, telah berjaya menunjukkan “kehebatan” mereka mentakbir negeri-negeri di bawah naungan mereka; Selangor, Kedah serta Pulau Pinang dengan penuh kesadisan dan kepincangan sebaik sahaja dalam beberapa tahun berkuasa selepas Pilihan Raya Umum 2008."

"Melalui mata negara-negara seperti Uzebakistan dan Kazakstan, yang pernah saya kunjungi baru-baru ini negara-negara tersebut mengakui bahawa Malaysia di bawah kerajaan BN telah diuruskan dengan begitu baik sekali dan jika boleh, mereka juga mahu lakukan mengikut jejak langkah kita," kata Junaidi yang juga Ahli Parlimen Santubong.

Beliau berkata demikian dalam ucapannya semasa program "Sarapan Pagi dengan masyarakat" di Kampung Bintawa Tengah di Petra Jaya dekat bandaraya Kuching di sini awal pagi tadi.

Menganggap tuduhan yang dilemparkan oleh pembangkang adalah hanya semata-mata sebagai “lencongan” untuk mengalihkan perhatian rakyat daripada isu sebenar iaitu mereka sendiri yang tak kompeten mentadbir negeri masing-masing, Junaidi berkata bahawa di samping itu, tuduhan-tuduhan ke atas BN tidak langsung berasas bertujuan untuk mengelirukan rakyat.

Semasa program, Junaidi turut menyampaikan RM715,000 untuk pelbagai longkang sehingga projek-penggredan dan menaik taraf kemudahan masjid di Kampung Bintawa.

Turut hadir pada program ialah Pemanca Rashidi Junai, Penghulu Kampung Bintawa Hairi Siri dan lain-lain tetamu kehormat.

KATAKAN "TIDAK" KEPADA PEMBANGKANG!
-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List