Sunday 14 September 2014

MAJLIS SAMBUTAN ULANG TAHUN TYT SARAWAK 2014




Lebih dari 10,000 warga Bandaraya Kuching membanjiri Padang Merdeka untuk menghadiri Majlis Perarakan Sambutan Hari Lahir Yang di-Pertua Negeri Tun Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud di Padang Merdeka sebentar tadi.

Tun Pehin Sri Taib, yang mengambil alih dari Tun Datuk Patinggi Abang Haji Muhamad Salahuddin pada 1 Mac menyambut ulangtahunnya yang ke-78 tahun kali pertamanya secara rasmi sebagai Tuan Yang D-Pertua Negeri Sarawak

Sebanyak 114 kontinjen yang terdiri daripada 5,000 peserta dari pelbagai jabatan dan agensi kerajaan, sektor swasta, institusi pendidikan, badan-badan politik dan badan-badan beruniform dan tidak beruniform yang lain mengambil bahagian dalam perarakan tersebut. 

Walaupun acara itu secara rasmi tersebut bermula pada pukul 8 pagi, sekumpulan besar orang sudah mula membanjiri sekitar Padang Merdeka dan sepanjang jalan di mana perarakan akan dilangsungkan. 

Tuan Yang D-Pertua, diiringi oleh isterinya Toh Puan Sri Ragad Kurdi-Taib tiba di hadapan pentas utama di bertentangan dengan Padang Merdeka pada kira-kira jam 8 pagi dengan disambut oleh Ketua Menteri Datuk Patinggi Tan Sri Haji Adenan Satem dan isterinya Puan Seri Hajah Jamilah. (Baca seterusnya)

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List