Wednesday 16 October 2013

SIAPA DALANG PENGHASUT ISU KALIMAH "ALLAH"?

-SIAPAKAH DALANG YANG SEBENARNYA MENGHASUT PENGANUT KRISTIAN DI SEMENANJUNG BERKERAS UNTUK MENGGUNAKAN KALIMAH "ALLAH"? SAJA-SAJA NAK "MENYUSAHKAN" KERAJAAN KER?

Kenal tak siapa yang menjadi tetamu kehormat Anwar Ibrahim pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri 2007 (dalam gambar)? 

Selain menulis sebuah eksklusif semasa pilihan raya kecil permatang pauh walaupun wujudnya perintah vatican yang menghalang paderi dari penglibatan politik, beliau juga telah memfailkan kes di mahkamah seolah-olah penggunaan sebuah nama suci adalah sesuatu yang baru di Malaysia dan tidak pernah diungkap sebelum ini di Sabah & Sarawak. 

Sebuah gambar boleh melahirkan ribuan makna. 

Tapi gambar ni menimbulkan ribuan soalan.

Apakah kaitan Anwar dengan isu Kalimah Allah? Percaya ke Pengasas ABIM yang memberi kenyataan sebegini: 

"Ketua Pembangkang di Parlimen, Anwar Ibrahim berkata sejak generasi rakyat Malaysia membesar menggunakan Bahasa Melayu sebagai medium komunikasi, beliau melihat tiada sebab mengapa penganut Kristian Malaysia tidak boleh menggunakan perkataan ‘Allah’ iaitu istilah Bahasa Arab untuk Tuhan dalam ritual mereka".

Saya tidak menyebelahi mana-mana pihak. Yang dipersoalkan di sini dalang di sebalik isu ini.

Kalau berjuang demi agama, keikhlasan dan ketulusan hati amat penting. Yang diburu saya, dalang yang menggunakan agama untuk tujuan politik. -Yuktes Vijay 

PS: Kalo tak silap, bukankah yang dalam gambar tuh yang bersama Nuar Brahim si editor The Herald- Father Lawrence Andrew? Hmmm

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List