Sunday 30 June 2013

KARPAL HARUS BERTAUBAT!

-GESAANNYA AGAR JUSUF KALLA MEMOHON MAAF DARI ANWAR TAK MASUK AKAL & SEPATUTNYA BELIAU MENASIHAT ANWAR AGAR MINTA MAAF DARI PM NAJIB & RAKYAT MALAYSIA KERANA MELANGGARI PEJANJIAN YANG TELAH DIUSUL ANWAR SENDIRI! TONGKANG KARAM "HOT-WHEELS" NI BOLEH TAHAN GAK SPIN NYER YER? KEKEKE!!!-

Gesaan yang dibuat oleh Pengerusi DAP Karpal Singh agar bekas Naib Presiden Indonesia Jusuf Kalla harus meminta maaf secara terbuka daripada Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana ianya boleh menjejaskan pakatan pembangkang sungguh tidak masuk akal sama sekali.

Karpal, yang ditemui pemberita dalam satu sidnag media di Pulau Pinang semalam berkata, segala yang dibincangkan antara Jusuf dengan Ketua Pembangkang itu tidak seharusnya didedahkan kepada umum kenyataan yang dikeluarkan Jusuf juga boleh menimbulkan persoalan tentang kredibiliti Anwar.

Sebelum ini, Jusuf juga mendakwa Anwar telah mengingkari perjanjian (usulan Anwar sendiri) dengan Najib sesiapa yang kalah dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13)lalu harus menerima kekalahan dengan terbuka.

Jusuf juga mendedahkan pihak pembangkang menerusi Anwar telah mendapat dana besar dari pihak asing untuk menganjurkan siri perhimpunan haram membantah keputusan PRU-13.

Pada pandangan Jusuf, Ahli Parlimen Permatang Pauh itu mempunyai imaginasi melampau dan ego kerana masih ingin menjadi Perdana Menteri meskipun parti pimpinannya kalah dalam PRU-13 lalu.

"Jusuf harus meminta maaf secara terbuka kerana menuduh Anwar mendapat bantuan dana asing untuk menjalankan perhimpunan berkenaan kerana jika Anwar terjejas, ia juga memberi kesan kepada komponen dalam pakatan pembangkang," kata Karpal lagi.

Bagaikan tak sedarkan diri atau buat-buat tidak tahu, Karpal dengan nada yang sinis menggesa agar Jusuf supaya, "menyatakan rasa kesalnya kerana menuduh Anwar seperti itu".

Amboi-amboi-amboi, banyak cantek si wheely ni, dalam perkara ini naper "salah" Jusuf je dier nampak tapi kesalahan Nuar dia "tutup mata". 

Sepatutnya Karpal menasihati Anwar agar mohon maaf dari Najib serta rakyat Malaysia kerana kegagalannya mematuhi "Perjanjian Gelap"nya dengan Najib seperti yang didakwa Jusuf.

Karpal sepatutnya menghalang Anwar daripada meneruskan "Perhimpunan Black505"nya dan menggesa Anwar mematuhi perjanjian tersebut.

Seperti biase, modas operandi pembangkang adalah menutup sesuatu isu yang boleh memberi kesan kepada mereka akan cuba "dikabur" dengan menimbulkan isu-isu uang kadangkalanya tak masuk akal langsung.

Dalam hal ini, bukan saja Karpal namun dengan Anwar sekali yang patut bertaubat! Kekeke!!!

-UnReportedNews™®

1 comment:

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List