Monday 5 January 2015

Lemah Sangatkah PM Najib Ni?


Polisi kerajaan dibawah pentadbiran PM Najib tidak boleh dilihat melalui kacamata sentimen politik semata-mata, khususnya yang berkaitan ekonomi bagi rakyat biasa.

Dibawah pentadbiran Najib beberapa dasar ekonomi yang penting untuk mengurangkan beban rakyat telah diperkenal dan dilaksanakan, beberapa pencapaian menarik juga telah diraih.

Bermula dengan perintah pelaksanaan kadar gaji minima untuk rakyat hinggalah projek perumahan PR1MA yang lebih murah dan mampu milik.

Begitu juga perhatian beliau terhadap pelaburan diluar negara yang bakal memberi impak jangka panjang terhadap kelangsungan ekonomi negara.

Suatu ketika pihak Bank Dunia turut memuji langkah Malaysia yang begitu serius untuk mengurangkan jurang pendapatan dikalangan rakyat dengan memberi tumpuan kepada golongan berpendapatan rendah.

Selain itu, Perdana Menteri turut melalui ujian getir yang memerlukan kebijaksanaan beliau untuk membuat keputusan, suatu yang tidak dapat ditangani dengan hanya berceramah atau majlis-majlis kerajaan. (Baca sepenuhnya di Melanau Blogger -UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List