Wednesday 10 April 2013

SPR SUDAH MENGENALPASTI TARIKH PRU KE-13!

-DIFAHAMKAN SPR TELAH MENETAPKAN TEMPOH BERKEMPEN UNTUK PRU KE-13 KALI INI ADALAH SELAMA 15 HARI, JADI JIKALAU SELEPAS PERNAMAAN CALON PADA 20HB APRIL 2013 & KALAU DICONGGAK-CONGGAK DENGAN 15 HARI MAKA TARIKH PRU KE-13 AKAN JATUH PADA 5HB MEI 2013!-

Semalam Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan bersidang bagi menentukan tarikh penamaan calon, tempoh berkempen dan hari pengundian bagi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Daripada maklumat dan pengiraan yang diterima Mynewshub, penamaan calon dijangka akan dibuat pada hari Sabtu, 20 April.

Ia akan diikuti dengan tempoh berkempen selama 15 hari.

Jika ramalan itu tepat, maka PRU-13 dijangka akan berlangsung hari Ahad, 5 Mei.

Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof dalam satu pengumuman khas menerusi siaran televsiyen secara langsung sebentar tadi telah mengesahkan tarikh tersebut juga dilaporkan berkata, pengundian tidak semestinya akan diadakan dia hari cuti hujung minggu seperti kelaziman.

Kata beliau, ia boleh diadakan pada hari berkerja.

Antara faktor yang menurutnya akan dipertimbangkan oleh SPR ialah tarikh pengundian adalah pada hari yang tidak ada aktiviti kebudayaan atau upacara keagamaan mana-mana kaum.

Faktor cuaca juga akan diberikan perhatian kata beliau.

PRU-13 katanya akan mempunyai 35 pemerhati dari lima negara anggota Asean iaitu Kemboja, Indonesia, Myanmar, Filipina dan Thailand. (sumber

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List