Friday 26 July 2013

15 JENIS HUKUMAN MATI PALING KEJAM DI DUNIA!

-TERDAPAT PELBAGAI VARIASI HUKUMAN BUNUH DICIPTA OLEH MANUSIA UNTUK MENGHUKUM BUNUH KEPADA INDIVIDU YANG DIANGGAP MELAKUKAN KESALAHAN NAMUN 15 CARA DIBAWAH INI DIKATEGORIKAN SEBAGAI CARA PALING TERKEJAM SEKALI! NASIB BAIK MALAYSIA TIDAK MENGAMALKANNYA UNTUK MENGHUKUM PESALAH-PESALAH JENAYAH BERAT! KEKEKE!!!-


1. Buried alive
Hukuman mati ini telah digunakan untuk individu dan kumpulan. Korban biasanya diikat dan kemudian ditempatkan dalam sebuah lubang dan ditanam. Dulu pernah adalah Pembunuhan Nanjing semasa Perang Dunia II, apabila tentera Jepun menanam orang awam Cina hidup dalam apa yang di sebut "Ten Thousand Corpse Ditch".



2. Snake Pit
Salah satu bentuk tertua penyeksaan dan hukuman Mati, lubang (ruang) ular yang sangat umum adalah bentuk hukuman mati. Narapidana dilemparkan ke dalam lubang yang mendalam dengan ular berbisa.


3. The Spanish Tickler
Peranti penyiksaan ini umumnya digunakan di Eropah selama Abad Pertengahan. Digunakan untuk merobek kulit mangsa, senjata ini boleh merobek apa pun, termasuk otot dan tulang. Korban diikat telanjang, kadang-kadang di depan umum, dan kemudian para penyiksa mulai menyiksa mereka. Biasanya bermula pada kaki dan bekerja ke dalam, leher dan wajah selalu disimpan untuk terakhir.


4. Slow Slicing
Ling Chi, diterjemahkan sebagai "lambat mengiris" atau "kematian yang masih tersisa" itu digambarkan sebagai kematian oleh seribu luka. bentuk penyiksaan dan pembunuhan yang mirip dengan Lima Pains, tapi digambar di atas yang jauh lebih lama jangka waktu. Penyiksa perlahan-lahan luka dan menghilangkan beberapa bahagian tubuh, memperpanjang hidup dan mangsa penyiksaan selama mungkin. Menurut prinsip Konfusian, tubuh yang dipotong-potong tidak dapat keseluruhan di akhirat rohani, membuat bentuk hukuman yang masih menyiksa korban di akhirat.


5. Burning at the Stake
Kematian dengan membakar telah digunakan sebagai suatu bentuk hukuman mati selama berabad-abad, sering dikaitkan dengan kejahatan seperti pengkhianatan dan sihir. Sekarang ini dianggap sebagai hukuman yang kejam dan tidak biasa, tetapi sebelum abad ke-18, yang dibakar pada tiang pancang adalah praktik umum. Korban terikat pada pancang besar, sering di pusat bandar atau di mana pun dengan penonton dan kemudian menyalakan api. Hal ini dianggap sebagai salah satu cara yang paling lambat untuk mati.


6. Necklacing
Umum dipraktikkan di Afrika Selatan, Necklacing terdiri dari getah ban, diisi dengan petrol, dipaksa di sekitar dada mangsa dan lengan, dan kemudian menjadi dibakar. Necklacing dasarnya menyebabkan tubuh akan berubah menjadi meleleh terbakar.


7. Execution by Elephant
Di Selatan Asia dan Tenggara, Gajah telah menjadi kaedah hukuman mati selama ribuan tahun. Haiwan dilatih untuk melaksanakan dua cara. Perlahan-lahan menyiksa dalam cara yang berkepanjanganh atau menewaskan korban hampir seketika itu juga.


8. The Five Pains
Salah satu hukuman mati dari China ini sangat mudah untuk difahami. Bermula dengan hidung mangsa yang dipotong, lalu satu tangan dan satu kaki, dan akhirnya, korban adalah dikebiri dan terbelah dua di pinggang. Penemu hukuman ini Li Si, seorang Perdana Menteri Cina, akhirnya disiksa dan kemudian dihukum mati dengan cara ini.


9. Colombian Necktie
Kaedah pelaksanaan ini adalah salah satu yang sadis. Tekak mangsa adalah disayat, sering kali dengan pisau tapi benar-benar ada benda tajam yang akan dilakukan, dan kemudian lidah mereka ditarik keluar melalui luka yang terbuka. Sewaktu zaman La Violencia, sebuah tempoh sejarah Colombia penuh dengan pembunuhan, ini adalah bentuk paling umum pelaksanaan. Hal ini digunakan terutama untuk menakutkan orang lain yang mencari fakta.


10. Hanged, Drawn, and Quartered
Hukuman bagi pengkhianatan tinggi di Britain, yang akan digantung, ditarik dan dipotong-potong adalah umum terjadi selama abad pertengahan. Meskipun dihapuskan pada tahun 1814, bentuk hukuman ini bertanggung jawab atas beratus-ratus, malah mungkin beribu-ribu, kematian. Prosesnya adalah sebagai berikut. Pertama, mangsa diseret pada bingkai kayu, yang disebut rintangan ke tempat eksekusi. Kedua, mangsa digantung dengan leher untuk waktu yang singkat sampai hampir mati (digantung). Ketiga, pencabulan berlaku, di mana selepas itu, isi perut dan alat kelamin dibakar di depan korban. Akhirnya, tubuh terbahagi kepada empat bahagian yang berasingan dan dipenggal kepalanya.


11. Cement Shoes
Diperkenalkan oleh American Mafia, kaedah pelaksanaan ini melibatkan meletakkan kaki mangsa dalam blok dan kemudian mengisinya dengan simen basah dan kemudian melemparkan kepadanya ke dalam air. Bentuk hukuman masih dipraktikkan sekarang, dan bahkan mencipta istilah "seseorang yang tidur dengan ikan-ikan" sebagai eufemisme untuk orang mati.


12. Guillotine
Guillotine adalah salah satu bentuk yang paling terkenal hukuman mati. Terdiri dari pisau tajam diikatkan pada tali, kepala mangsa diletakkan di tengah-tengah frame dan kemudian pisau jatuh dengan kilat, menyebabkan orang yang dipenggal mati hampir seketika.


13. Republican Marriage
Bukan tersadis memang namun jelas salah satu yang paling menarik. Berasal di Perancis, bentuk hukuman ini biasa berlaku dalam Revolusi Perancis. Melibatkan mengikat bersama dua orang telanjang, seorang laki-laki dan perempuan biasanya dari usia yang sama, dan menenggelamkan mereka. Dalam beberapa kes, biasanya di mana air tidak tersedia, pasangan akan diseksa dengan pedang.


14. Crucifixion
Kaedah pelaksanaan adalah salah satu kaedah yang paling terkenal, jelas terutama disebabkan oleh pelaksanaan Yesus Kristus. Penyaliban terdiri dari tangan dan kaki korban yang dipaku ke kayu salib dan kemudian menjadi mengangkat ke udara. Korban kemudian dibiarkan tergantung di sana sampai mati, yang biasanya sampai berhari hari, dan sering mati kehausan sebelum hal lain.


15. The Brazen Bull
The Brazen Bull, kadang-kadang dikenali sebagai salah satu kaedah yang paling kejam penyeksaan dan pembunuhan di luar sana. Dirancang pada zaman Yunani kuno, dalam bentuk perak, dengan pintu di bahagian samping yang terbuka dan terkunci. Untuk memulakan pelaksanaan, mangsa ditempatkan dalam banteng kuningan dan api dinyalakan bawahnya. logam dipanaskan sampai benar-benar panas, menyebabkan korban untuk "panggang sampai mati". Banteng itu direka sedemikian rupa sehingga jeritan mangsa akan terdengar muzik untuk kenikmatan dari algojo. (sumber)

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List