Saturday 18 April 2015

S4S Tipu Akan Sokongan Ketua Menteri


Sarawak4Sarawakians nampaknya sudah begitu terdesak mencari sokongan sehingga terpaksa membuat pembohongan akan Ketua Menteri Datuk Patinggi Tan Sri Haji Adenan Satem memberi sokongan ke atas tuntutan Akta Refrendum mereka.

Pemilik facebook Sarawak4Sarawakians semalam telah memuatnaikkan status mendakwa Adenan telah "memberi respon yang amat mengembirakan dan menyokong tuntutan Akta Refrendum" tersebut sedangkan Adenan belum lagi memberi kata putus terhadap perkara tersebut.

Ini adalah pembohongan yang nyata yang melibatkan pemimpin nombor satu Sarawak dan UnReportedNews™® difahamkan, beberapa pihak serta individu merancang akan membuat laporan polis terhadap pembohongan ini dalam masa yang terdekat ini.

KUCHING: Ketua Menteri Sarawak Datuk Patinggi Tan Sri Haji Adenan Haji Satem menafikan sekeras-kerasnya kenyataan pemilik facebook Sarawak4Sarawakians yang menyatakan Ketua Menteri Sarawak telah memberikan respon yang baik ke atas tuntutan Akta Referendum. 

Menurut sumber yang boleh dipercayai, kumpulan yang menggelarkan diri mereka sebagai Sarawak4Sarawakian telah menghantar Tuntutan Akta Referendum kepada Pejabat Ketua Menteri Sarawak dan diterima wakil Ketua Menteri Sarawak.

“Ya, kami memang telah menerima Tuntutan Akta Referendum daripada kumpulan Sarawak4Sarawakians.

“Sehingga kini, kami masih belum memberikan sebarang jawapan kepada tuntutan ini,” jelas sumber tersebut. (Baca sepenuhnya-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List