Sunday 23 November 2014

DAP Sarawak Rekrut Pelajar Unimas?


Penat je mak-bapak hantar jauh-jauh pi timba ilmu kat universiti kerajaan, minat dier orang kat pembangkang jugak.

Terkini, admin UnReportedNews™® mendapat tahu DAP menerusi Penyelaras Pusat Khidmat DAP Tupong Abdul Aziz Isa dikatakan sedang "merekrut" bakal-bakal siswazah Unimas di Sarawak.

Biarpun ianya mungkin salah satu dari sesi "practical" mereka dalam jurusan yang mereka telah ambil tapi mengapa mereka mesti mengambil bahagian dalam majlis yang di anjurkan oleh pembangkang?

Apakah parti-parti komponen BN Sarawak seperti PBB, PRS, SPDP dan SUPP tidak memberi ruang bagi bakal-bakal mahasiswa dan mahasiswi ini sehingga mereka terpaksa memilih DAP sebagai "bahan" mereka?



Difahamkan seramai 50 orang pelajar Unimas yang telah menghadiri Majlis DAP Fund Raising di Kuching baru-baru ini serta berinteraksi dengan pemimpin-pemimpin DAP termasuk Penolong Bendahari Kebangsaan DAP Anthony Loke Siew Fook, yang juga Ahli Parlimen Rasah (Negeri Sembilan). 

Mungkin sudah tiba masanya pula BN Sarawak juga memulakan program bagi mendekati bakal mahasiswa dan mahasiswi ini agar mereka tidak di rekrut dan diracuni oleh pembangkang.

Janganlah menanti sehingga saat akhir baru nak tergadah apabile menyedari sokongan dari golongan muda buat BN Sarawak sudah pudar baru nak mula mendekati golongan muda seperti mana yang pembangkang telah lakukan.  -UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List