Tuesday 25 November 2014

Pelajar Unimas Nafi Jadi "Agen DAP"


Salah seorang dari pelajar Unimas yang menggunakan nama "satap rajit" yang mengikuti Majlis DAP Fund Raising di Kuching baru-baru ini telah menghubungi admin UnReportedNews™® dan menafikan yang mereka yang hadir ke majlis telah menyertai DAP seperti yang didakwa dalam posting UnReportedNews™® sebelum ini.

"satap rajit" juga menegaskan mereka mengikuti majlis semata-mata hanya kerana ingin membuat assignment mereka yang berkaitan dengan politik.

"Kami memilih event parti politik ini kerana due date bagi menghantar assignment adalah pada 1/12/2014 dan hanya event tersebut yang ada pada ketika itu," katanya lagi.

"Berkaitan dengan kenyataan encik yang adakah parti komponen BN di Sarawak tidak memberi ruang, disini saya nak jelaskan bahawa parti BN di Sarawak sini tidak mengadakan politikal event dalam masa terdekat ini."

Memohon agar admin jangan memberi kenyataan yang menyinggungkan perasan, "satap rajit" juga mengatakan mereka terpaksa memilih mana-mana events politik yang ada dalam masa terdekat ini.

"Kami tidak menyertai parti DAP," kata "satap rajit" sambil menegaskan sekali lagi mereka tidak menyertai parti DAP dan mereka hanya hadir ke majlis tersebut semata-mata hanya untuk membuat assignment.

Okay, adik "satah rajit", sekiranya aku ada menyinggung perasaan sesiapa, aku minta maaf tapi tahukah adik-adik pelajar Unimas yang menghadiri function tersebut pada malam itu (biarpun hanya atas nama membuat assignment), anda semua telah dilantik sebagai "agent-DAP" secara sedar atau tidak.

Ini di akui sendiri oleh Pengerusi pengelola majlis tersebut Abdul Aziz Isa yang juga pembantu khas Pengerusi DAP Sarawak Chong Chieng Jen pada ucapannya pada malam itu.

Apakah adik-adik yang hadir pada majlis tersebut tidak peka akan intipati ucapan Abdul Aziz pada malam itu atau sekadar hanya bertepuk tangan untuk memeriahkan majlis tersebut.

"Pada malam ini kita kena sebarkan ... setiap antara kita adalah "agent-UBAH" ... Agen Perubahan ... " petikan dari ucapan Abdul Aziz (Aku malas nak uploadkan video ucapan Aziz tu dalam blog, menghabiskan beras jer, korang cariklah sendiri video tu kat facebook dia).

Cuba adik-adik yang bijaksana ni interperasikan kepada aku apakah maksud kenyataan Aziz ini .. pada aku, ini adalah clear-statement yang menyatakan setiap hadirin yang hadir, termasuk adik-adik pelajar Unimas yang menghadiri majlis tersebut pada malam itu adalah "agen-DAP" ... aku hanya menulis apa yang berlaku, yang aku dengar .. yang selebihnya, tanyalah Aziz sendiri, apakah niatnya berkata begitu.

Perlu diambilkira, Aziz juga bekas pelajar Unimas yang dulu membuat assignment mengenai DAP .. situasi yang sama seperti situasi yang di alami adik "satah ajit" dan rakan-rakan adik yang lain sekarang .. 

Satu lagi adik "satap ajit", berkenaan apa yang aku maksudkan dalam posting aku yang terdahulu yakni "apakah BN Sarawak tidak memberi ruang" bermaksud apakah BN Sarawak tidak ada program untuk mendekati golongan muda seperti adik-adik pelajar di Unimas, itu saja .. Peace No War - UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List