Monday 17 December 2012

ARIP AMERAN CALON "SEMADI NADAI" PKR SARAWAK YANG KURANG BERKALIBER?!

-APA? NAK JADIKAN ARIP AMERAN SEBAGAI CALON PKR PARLIMEN SAMARAHAN DALAM PRU KE 13 KELAK? BIAR BETUL? TAK SERIK KENA "BEDAL" YB KARIM HAMZAH DALAM PRN YANG LEPAS? KEKEKE!!-
Nampak sangat PKR Sarawak dah ketandusan calon-calon yang betul-betul berkaliber dan berkemampuan untuk Pilihan Raya Umum yang ke 13 nanti.

Ade ker si Arip Ameran nak di jadikan calon PKR di Samarahan!
 
PKR Sarawak sudah tahu rakyat Asajaya (dalam Parlimen Samarahan) tidak suka dengan kelibat si Arip tu korang masih jugak nak letakkannya sebagai calon.
Pencalonan si Arip itu bagaikan tindakan "semadi nadai" (Bahasa Iban-sekadar memenuhi syarat daripada tak ada) kerana pada Pilihan Raya Negeri yang lepas dia telah di ajar oleh "Wira PBB" iaitu YB Karim Rahman Hamzah yang memenangi kerusi DUN Asajaya mengalahkan si Arip dengan majoriti 4,489!
 
Pada sessi ceramah di Satok baru-baru ini, Arip telah memutar-belitkan fakta-fakta berkaitan rasuah dengan menuduh kerajaan mengamalkannya sehingga penduduk miskin dan negara berhutang sebanyak RM500 juta!
 
Apakah Arip Ameran kenal atau tidak mengenai maksud rasuah? Melihat kepada ceramahnya malam tadi ternyata beliau hanya cakap main lepas mulut saja memandangkan hadirin yang hadir terdiri daripada golongan tua atau veteran sahaja. Tiada fakta atau lebih tepat lagi main hentam keromo.
 
 
Aku malas nak cakap panjang lagi, nanti si Arip bawak "geng" nak berdebat dengan aku pulak! (klik sini, sini, sini, sini, sini dan sini)
 
PS: POK!, KO UKUR LAH BAJU KO PUN SEBELUM BERANGAN-ANGAN NOK JADI MP .. MUKA KO DIAT LOK!! KEKEKE!!!

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List