Wednesday 4 July 2012

GADIS SABAH & SARAWAK JADI "LAUK" NEGRO!

-BILIK KECIL, BERSEPAH, CADAR TAK KEMAS. BARANGKALI MENGEMAS TILAM TIDAK BEGITU PENTING KERANA TUBUHNYA TERLALU KERAP DIRATAH OLEH LELAKI NIGERIA ITU DI TILAM YANG SAMA ... KEKEKE!-

Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Bukit Aman, pegawai dan anggota Ibu Pejabat Polis Kontingen, IPK Selangor dibantu Pasukan Gerakan Am serta kakitangan Jabatan Pelancongan dan Kementerian Pengajian Tinggi membuat pemeriksaan di Mentari Court, Sunway Mentari, Petaling Jaya, Selangor malam semalam.

Kekuatan keseluruhan gabungan pihak berkuasa, 245 orang.

Mentari Court dikenalpasti antara kawasan dijadikan penempatan warga Afrika terutama mereka mendakwa berstatus pelajar kolej swasta.

Untuk pengetahun pembaca, saya tidak pernah memasuki kawasan apartment terbabit sebelum ini, sekadar beberapa kali memerhatikan dari luar sahaja.

Melihat saya berjalan memasuki pintu pagar utama, beberapa pengawal keselamatan berbangsa Melayu, mempelawa saya menaiki motosikal untuk ke blok menjadi sasaran pihak berkuasa.

Saya percaya kawasan terbabit telah ditinjau terlebih dahulu sebelum Ops Tiung dilaksanakan lewat malam tadi.

Saya bersama pengawal keselamatan terbabit kemudian naik ke tingkat teratas, tingkat 17 menggunakan lif. Sempat saya rakamkan suasana sekitar apartment sebelum memasuki satu daripada unit di tingat terbabit.

Sebaik masuk ke unit terbabit, saya berasa hairan sebaik terjeling kawasan sekitar kaki meja..
Sejak bilakah lelaki Afrika membaca majalah Nona?

Beberapa saat kemudian saya menyedari kehadiran gadis memakai baju berwarna merah, sedaya upaya  cuba mengelak daripada rakaman lensa kamera saya.

Wajahnya manis cuma ketika itu bak tidak darah, pucat.

Sebaik mendengar loghat pertuturannya, saya tahu dia berasal dari Negeri Di Bawah Bayu.

"Janganlah ambil gambar saya. Saya malu, nanti keluarga di Sabah tahu!," jeritnya kepada saya dan beberapa jurugambar lain….(memang terbaek dari Mazidul Akmar Sidik, klik sini untuk artikel penuh).

Sumber: Bersama Mazidul

-UnReportedNews™®

2 comments:

  1. nice blog checkout my blogs

    http://www.onjokes.blogspot.com
    http://www.togetherfornature.blogspot.com

    feel free to leave a comment

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya cadangkan..agar semua kolej @IPT yg ada pelajar afrika wajib menghantar senarai dan pengenalan pelajar mereka kepada pihak kementerian pengajiqn tinggi..dan senarai di online kepada pdrm..imegresen..

      Delete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List