Friday 5 June 2015

Adenan Sokong PM, Zainudin Maidin Pula Yang Naik Minyak?


Kenyataan bekas Menteri Penerangan Zainuddin Maidin yang mendakwa, Datuk Patinggi Tan Sri Haji Adenan Satem menjadi Ketua Menteri Sarawak adalah kerana "hasil sumbangan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad" tiada relevan langsung malah dilihat sebagai satu propaganda murahan. 

Ianya adalah susulan dari sokongan terbuka Adenan dan Sarawak baru-baru ini kepada kepimpinan Perdana Menteri Datuk Sri Najib Tun Razak dan luahan Adenan terhadap "Sarawak yang kurang mendapat perhatian dari Perdana Menteri-Perdana Menteri sebelum ini termasuk pada era Tun Mahathir Mohamad."

Zainuddin, yang dipetik dari sebuah portal sebagai berkata, Tun Mahathir memainkan peranan penting dalam memastikan kestabilan politik di negeri ini dan menyokong bekas Ketua Menteri Sarawak Tun Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud (yang kini telah dilantik Tuan Yang Terutama Negeri Sarawak).

"Mahathir juga memainkan peranan penting juga dalam mengekalkan hubungan baik antara Kerajaan Persekutuan dan Sarawak Kerajaan dan antara banyak sumbangannya adalah menghalang UMNO untuk masuk ke Sarawak walaupun tekanan yang besar untuk berbuat demikian," katanya lagi.

"Dan sekiranya Tun Mahathir tidak berbuat demikian, Adenan tidak mungkin menjadi Ketua Menteri Sarawak hari," kata Zainuddin lagi.

Bagi penulis, kenyataan Zainuddin jelas menunjukkan beliau dalam keadaan begitu terdesak dan kecewa. (Baca sepenuhnya)

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List