Tuesday 5 May 2015

Malaysiakini Putarbelit "Pertemuan" Adenan Dan Doris


Sekali lagi portal Malaysiakini memutarbelitkan berita yang kononnya Ketua Menteri Datuk Patinggi Tan Sri Haji Adenan Satem telah mengadakan "pertemuan" dengan wanita kelahiran Sabah yang kini menjadi buruan polis, Doris Jones pada satu "sesi khas" di Kedutaan Malaysia di London semalam. 

Portal tersebut yang dipetik sebagai berkata, Doris melalui laman Facebooknya berkata, Adenan ada "menyatakan sesuatu" kepadanya dalam pertemuan berkenaan.

"Orang Sarawak akan tahu juga nanti. Tetapi apa yang diperkatakan beliau tidak jauh daripada apa yang saya jangkakan," katanya lagi.

Portal tersebut memberi persepsi bahawa Doris, yang dikehendaki polis kerana didakwa terbabit dalam kegiatan mahu membawa Sarawak keluar dari Malaysia bagaikan telah "dijemput" ke majlis tersebut namun ianya adalah sebaliknya.

Menurut sumber, majlis tersebut merupakan Majlis Pertemuan Khas Ketua Menteri Sarawak bersama pelajar-pelajar dari Sarawak yang menuntut disana.

Tanpa diundang, Doris dan beberapa orang rakan SSKMnya telah meminta bertemu dan kemudiannya bergambar Adenan yang lazimnya tidak menolak kerana sihatnya menghormati semua orang menunaikan menunaikan hasrat mereka. 

Dan YA, memang Adenan ada menyatakan "sesuatu" kepada Doris disaksikan dan didengari dengan jelas oleh oleh pegawai-pegawai kerajaan Sarawak di sana yang, "There is no secission of Sarawak from Malaysia (Sarawak tidak akan keluar dari Malaysia)".

Jadi, apa saja yang Doris akan katakan selain dari itu selepas ini semuanya hanyalah angan-angan dan putarbelit beliau sendiri. Kita tunggu. - Sarawakiana

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List