Monday 15 September 2014

SELAMAT ULANGTAHUN JANJI NUAR BRAHIM!!!


Jom kita ulang semula sejarah Anwar Ibrahim. 

Pada September 1998, Anwar Ibrahim melancarkan gerakan massa besar-besaran di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur setelah janji-janjinya untuk berubah dan mengubah tabiat buruk serta songsangnya tidak lagi diterima.

Beberapa bulan sebelum itu, Anwar Ibrahim telah mengancam untuk menggulingkan Dr Mahathir daripada jawatan Perdana Menteri kerana telah memecatnya dari Kabinet dan UMNO kerana nafsu syahwat songsangnya.

Anwar Ibrahim mengotakan janjinya. Demonstrasi besar-besaran telah diadakan oleh para penyokongnya.

Anwar Ibrahim mendapat sokongan moral daripada Presiden PAS pada ketika itu, dan bermulalah penyertaan ahli-ahli PAS yang sebelum kejadian tersebut, merupakan penentang dan pembenci Anwar Ibrahim yang utama.

Bukan sahaja gagal, tetapi Anwar Ibrahim kemudiannya dihukum penjara. Dalam tempoh 1999 sehingga 2003, Anwar Ibrahim mulai lenyap perlahan-lahan daripada arus perdana.

Ramai yang sudah mula melupakannya, malah negara menjadi lebih aman dan tumpuan kerajaan untuk pembangunan dan kemajuan, berjaya dilaksanakan. (Baca selanjutnya

-UnReportedNews™®

1 comment:

  1. Apa kata suruh kerajaan pimpinan Parti Rasis (PR) memasukkan Hari Pertabalan PM dalam kalender Negara... apa mcm Al-Juburit...??? Ok ka..??

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List