Saturday 28 September 2013

PERLANTIKAN GUAN ENG & KRONI-KRONI DAPNYA SEBENARNYA TAK SAH?!

-INI DIDEDAHKAN OLEH DAP INSIDER SECARA TERPERINCI MENGENAI SETIAP LANGKAH YANG TELAH DIAMBIL OLEH BARUA-BARUA DINASTI LIM; TONY PUA & ANTHONY LOKE YANG SEBALIKNYA TELAH MEMBAWAKAN BAYANG-BAYANG KEMUSNAHAN DALAM DAP! KEKEKE!!!-

Salah seorang ahli falsafah dan general peperangan terkenal dengan kepakaran strateginya; Sun Tzu, dipetik sebagai berkata, "Untuk memenangi seratus kemenangan dalam seratus pertempuran bukanlah bukti kemahiran namun menundukkan musuh tanpa sebarang pertempuran merupakan kemahiran terunggul". Ianya sangat benar. Seorang diktator tidak pernah mencipta peluang untuk mereka sendiri. Berdiri dan membuat pilihan sebagai salah satu hukuman kerana enggan melibatkan diri dalam politik adalah bahawa anda diperintah oleh mereka yang lebih berkuasa ke atas anda.

Dalam bab ini, saya akan terus menulis tentang pembohongan dan penipuan selepas mereka membuat pengumuman mengenai hasil mesyuarat itu. 

Di samping itu, selain dari mengumumkan kesilapan keputusan disebabkan salak kiraan komputer, kemenangan Zairil dan terkeluarnya Vincent Wu dalam satu sidang akhbar yang sama pada 4hb Januari 2013, Tony Pua juga telah mengumumkan bahawa mesyuarat pertama CEC pada 16hb September 2012 adalah sah. Dalam politik, tiada apa yang berlaku secara tidak sengaja. Jikalah ianya berlaku, anda boleh bertaruh ianya sebenarnya telah dirancang agar ianya menjadi begitu.

Apa yang saya maksudkan tersebut adalah tindakan Tony Pua tersebut sebenarnya mengundang bencana besar yang kemudiannya akan membawa kemusnahan kepada DAP. Tindakan berkenaan samalah seakan menyuntik virus HIV ke dalam badan (DAP); dan kini badan (DAP) telah dijebak dengan penyakit AIDS dan akan mati bila-bila masa saja tidak lama lagi. Pemikiran dialektik adalah suatu percubaan untuk memecahkan melalui paksaan logik dengan cara sendiri.

Mesyuarat CEC pertama kali yang diadakan pada 16hb Disember 2012 yang dihadiri oleh Vincent Wu di mana, dalam pertemuan itu, ahli-ahli mesyuarat CEC membuat keputusan untuk melantik Pengerusi Kebangsaan, Setiausaha Agung, Pengerusi Disiplin dan jawatan-jawatan yang lain dalam DAP.

Dengan Vincent Wu digugurkan dari senarai, mesyuarat CEC pertama adalah tidak sah kerana Vincent Wu juga terlibat dalam membuat sesuatu keputusan dalam mesyuarat. Apabila mesyuarat tersebut tidak sah, semua pelantikan jawatan pemimpin tertinggi parti juga tidak sah. Sehingga kini, jawatan Ketua Setiausaha Lim Guan Eng  adalah tidak sah. Dengan status jawatan yang dipegang Lim Guan Eng secara tidak sah, ini adalah apa yang saya maksudkan dengan ia akan membawa kepada kemusnahan DAP. Ia amat jelas apabila matlamat tidak boleh dicapai, jangan melaras matlamat, mereka sebaliknya harus melaraskan langkah-langkah tindakan.

Seramai 40 orang ahli DAP yang telah hilang sabar oleh pembohongan demi pembohongan dan penipuan yang dilakukan oleh Lim Guan Eng, Tony Pua dan Anthony Loke telah bertindak untuk membuat aduan rasmi kepada Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) pada 14hb Januari 2013. Aduan berkenaan berkaitan dengan kegagalan DAP memberi masa yang mencukupi kepada notis mesyuarat selaras dengan perlembagaan, perwakilan-pewakilan haram dan kejadian memanipulasi undi. Apabila ditulis dalam bahasa Cina , perkataan "krisis" adalah terdiri daripada dua pengertian. Satu mewakili bahaya dan lain-lain merupakan peluang.

Berdasarkan kepada Akta Organisasi 1966, semua pertubuhan yang berdaftar dikehendaki mengemukakan laporan tahunan mereka kepada ROS dalam tempoh 60 hari selepas mesyuarat tahunan. Apabila 40 ahli DAP membuat aduan kepada ROS pada 14hb Januari 2013, DAP masih belum mengemukakan laporan itu kepada ROS.

DAP akhirnya menghantar laporan mereka kepada ROS seminggu sebelum tempoh 60 hari yang diberikan berakhir iaitu pada 8hb Februari 2013. Laporan yang dikemukakan adalah tidak lengkap dan tidak disertakan dengan minit mesyuarat CEC pertama yang dihadiri oleh Vincent Wu. Didalam dalam mesyuarat itu, Vincent Wu telah terlibat secara langsung dalam memilih pucuk pimpinan parti itu, termasuk memilih Lim Guan Eng sebagai Setiausaha Agung.

Di manakah ketelusan dan integriti yang sering dilaungkan oleh Dinasti Lim selama ini sepanjang berkuasa memerajui DAP namun sebaliknya pula mengemukakan laporan palsu kepada ROS? Demokrasi tidak akan berjaya melainkan ada pihak yang menyatakan kesedian mereka membuat pilihan dengan bijak. Perwatakan ini melebihi kecerdikan. Jiwa yang besar akan menjadi lebih kuat untuk hidup disamping untuk berfikir.

Mengapa mereka bertindak secara begitu dan apakah yang Lim Guan Eng cuba lakukan? Saya akan terangkan pada bab seterusnya. -DAP INSIDER

PS: Penulis Peter Chan tidak pula menyediakan penulisan dalam versi Bahasa Malaysia kali ini kerana ketiadaan kerana rakannya maka admin UnReportedNews™® telah menterjemahkan dengan pefahamannya sendiri. Harap maklum.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List