Friday 27 September 2013

DEMO BANTAH DOKTOR MALAYSIA BERTUGAS DI HOSPITAL JAKARTA, LIMA DOKTOR INDON DIPECAT!

-ITULAH AKIBATNYA DENGKI MENDENGKI SESAMA RAKAN SETUGAS! DOKTOR-DOKTOR KITA KE SANA BERTUGAS NAK MEMBANTU MEREKA, TAPI LAIN HAL PULAK JADINYER! ITU BARU SEGELINTIR DARI WARGA KITA YANG PERGI KE SANA BERBANDING RATUSAN RIBU WARGA INDON YANG DATANG KE SINI MENCARI MAKAN, MALAH RAMAI YANG DATANG SECARA HARAM PULAK TU! PADAN MUKA! KEKEKE!!!-

Lima orang doktor kontrak di Hospital Tangerang Selatan (RSU Tangsel) yang terlibat dalam demontrasi membantah kehadiran dua doktor Malaysia di hospital itu pada Jumaat dan Isnin lepas, telah dipecat oleh Jabatan Kesihatan Tangerang Selatan.

Sementara itu, 18 doktor penjawat awam di hospital itu pula diberikan surat amaran, akhbar harian Kompas melaporkan pada Rabu.

Dalam demonstrasi oleh sekumpulan doktor dari hospital itu, mereka bukan sahaja membantah kehadiran doktor Malaysia di hospital itu malah turut mendesak pihak berkuasa mengganti pengarah RSU Rangsel yang mereka dakwa tidak berlatarbelakang perubatan.

Jabatan Kesihatan Tangerang Selatan dilaporkan bertindak memecat lima doktor itu dengan alasan mereka melanggar kontrak apabila meninggalkan tugas semasa berdemonstrasi, namun alasan itu dibantah Ketua Jawatankuasa Perubatan RSU Tangsel, Daniel Richard, yang mendakwa kelima-lima doktor itu menjalankan tugas mereka terlebih dahulu sebelum berdemonstrasi.

Jabatan Kesihatan Tangerang Selatan menyatakan kehadiran dua doktor dari Malaysia itu adalah semata-mata dengan tujuan untuk memindahkan ilmu kepada para doktor di RSU Tangsel.

Ketua Jabatan Kesihatan Tangsel, Dadang Epid menjelaskan lima doktor itu sebenarnya telah ditamatkan kontrak kerana didapati melanggar kontrak kerja yang mereka tandatangani.

“Jumlah doktor yang ditamatkan kontrak ada lima. Jadi, bukan dipecat. Mereka meninggalkan tugas dengan alasan yang tidak munasabah, bukan dengan alasan seperti sakit, misalnya,” katanya. –BERNAMA

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List