Tuesday 16 July 2013

MANGSA BOGEL & PUKUL "GENG ALPHARD" MEMPERSENDAKAN ISLAM!

-JADI, EMPAT SASPEK YANG DITAHAN POLIS BERKAITAN DENGAN KES INI SEBENARNYA 'MEMPERTAHANKAN" ISLAM DARIPADA DIPERMAINKAN LAH? PROVOKASI YANG SENGAJA DILAKUKAN SEGELINTIR INDIVIDU-INDIVIDU BARU-BARU INI TERHADAP AGAMA ISLAM MEMANG AGAK KETERLALUAN & PERKARA INI HARUS JUGA DIAMBILKIRA SEBAGAI PUNCA SEGALANYA!-

Seorang penjaga kaunter kafe internet dicedera dan dibogelkan oleh sekumpulan lelaki semalam setelah dia membuat paparan kontroversi yang mempersenda Ramadan.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata lelaki dari Shah Alam itu diperlakukan demikian akibat kenyataannya yang menyentuh sensitiviti agama berkaitan paparan facebook oleh Alvin Tan, 25, dan Vivian Lee, 24.

Pasangan itu mempersenda Ramadan dengan memuat naik gambar hidangan khinzir di laman mereka.

“Tindakan pantas polis berjaya menahan empat lelaki di Shah Alam dan Petaling Jaya pagi ini kerana terbabit mencederakan lelaki itu. Motif mereka ialah membalas dendam terhadap paparan Vivian dan Alvin,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas lawatan Pengerusi Suruhanjaya Integriti Agensi Penguatkuasaan, Datuk Heliliah Mohd Yusof, di Bukit Aman, di sini, Selasa.

Dalam kejadian 3 pagi semalam, Ng Mun Tatt, 24, dipercayai telah dilarikan oleh lapan lelaki menaiki Toyota Alphard ketika beliau sedang makan bersama teman wanitanya di sebuah restoran di Shah Alam. Wanita itu tidak diapa-apakan.

Ng dicedera dan dibogelkan sebelum ditinggalkan di Kilometer 4.5 Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE), berhampiran susur keluar Setiawangsa di sini.

Beliau ditemui oleh seorang penunggang motosikal yang membawanya ke balai polis Jalan Tun Razak.

Mengenai perkembangan siasatan terhadap Alvin dan Vivian, Khalid berkata polis telah membuka kertas siasatan terhadap pasangan itu mengikut Seksyen 298A Kanun Keseksaan kerana disyaki melakukan kesalahan atas alasan agama yang boleh menyebabkan suasana tidak harmoni, perpecahan, kebencian sehingga memudaratkan perpaduan.

“Saya nasihat pasangan itu datang ke Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur untuk dirakam percakapan mereka,” katanya.

Pada Isnin, Alvin dan Vivian telah memberi keterangan di pejabat Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) di sini untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia.

Kesalahan itu boleh dihukum denda RM50,000 atau penjara setahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. (sumber

PS: Memanglah ianya menyalahi undang-undang jika terdapat orangramai mula mengambil tindakan sendiri namun jika difikirkan semula, sekiranya kerajaan bertindak pantas menangani perkara ini sebaik saja ianya terjadi dengan segera mengambil tindakan ke atas pasangan porno berkenaan daripada membiarkan "gambar hidangan khinzir berbuka puas" belegar-legar di alam cyber selama seminggu, ada kemungkinan orangramai yang tidak berpuashati itu tidak akan mengambil undang-undang ditangan sendiri!   

-UnReportedNews™®

1 comment:

  1. Cepat pulak polis ambil tindakan menahan pemuda dan pejuang Islam yang melakukan balas dendam terhadap puak bangsat cinabeng tak sedar diri ni yer.

    Lepas ni cepat-cepat dakwa para pejuang ini di mahkamah, kenakan hukuman paling berat... lepas tu jangan lupa kunjungi cinabeng bangsat ini berbondong-bondong, beri hadiah, beri wang, beri rawatan terbaik dan sediakan pasukan peguam terbaik untuknya ya.

    Jangan lupa lagi beri bantuan beribu-ribu dari kementerian dan jadikan anak angkat mana-mana NGO. Bekas sekolah cinanya pula berikan bantuan berjuta-juta sebagai tanda keprihatinan kerajaan pada kaum minoriti. Buat majlis makan malam busat-busat ajak Menteri kutip derma dan kutuk Melayu. Jangan lupa katakan cinabeng bangsat ini mangsa keganasan dan rasis orang Melayu ya.

    Teruskan menjilat...sesungguhnya orang Melayu semakin hilang sabar!.

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List