Friday 12 April 2013

PR MASIH BERTELAGAH PEMBAHAGIAN KERUSI SARAWAK

-SEBAB ITU KETUA UMUM PR ANWAR IBRAHIM SENDIRI PUN TAK BERANI MENGUMUM SIAPA CALON YANG AKAN BERTANDING SEDANGKAN DIWAR-WARKAN DIA KAN MEMBUAT PENGUMUMAN TERSEBUT DI BANDAR BARU SAMARIANG MALAM TADI! PENIPU BETUL LAH PAKATAN NI!  MEH AKU NAK BAGI TAU KORANG SESUATU, KORANG LETAK LE SAPA-SAPA KAT SANTUBONG ATAU PETRA JAYA, BIAR ANWAR IBRAHIM SEKALI PUN MESTI "BUNGKUS" PUNYA! KEKEKE!!!-

Pakatan pembangkang di Sarawak masih bertelagah mengenai pembahagian kerusi Parlimen yang akan ditandingi dalam pilihan raya umum ke-13 (PRU13).

Ini berikutan terdapat pertindihan tuntutan antara DAP dan PAS.

Pada sidang akhbar di sini hari ini, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pakatan masih memerlukan masa untuk menyelesaikan soal pembahagian kerusi di negeri ini.

"Ada beberapa kawasan yang masih terlibat dalam pertindihan tuntutan antara DAP dan PAS," katanya.

Hanya kawasan Parlimen dipertandingkan di Sarawak dalam PRU13 berikutan pilihan raya bagi kawasan Dewan Undangan Negeri telah diadakan pada 2011.

Anwar yang juga Ketua Umum PKR berkata sehingga kini apa yang dapat disahkan PKR akan bertanding di 11 kawasan Parlimen.

Kawasan berkenaan ialah Limbang yang akan diwakili Baru Bian, Saratok (Ali Biju), Batang Lupar (Abang Zulkifli Abang Engkeh), Hulu Rajang (Abun Sui Anyie), Baram (Roland Engan), Lubok Antu (Nicholas Bawin), Kanowit (Thomas Laja), Selangau (Joshua Jabeng), Santubong (Zulhusdi Hol), Betong (Cecilia Siti Una) dan Petra Jaya (Ahmad Nazib Johari).

Dalam satu kenyataan sebelum ini, Baru, yang juga Pengerusi PKR Sarawak, berkata parti itu akan bertanding di sekurang-kurangnya 13 kawasan Parlimen tetapi menghadapi masalah daripada PAS dan DAP yang turut menuntut untuk bertanding di kawasan yang sama.

Penamaan calon bagi PRU13 ditetapkan pada 20 April manakala pengundian pada 5 Mei.-Bernama

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List