Tuesday 8 January 2013

INTIPATI CERAMAH KETUA AMK SARAWAK BUAT MAK LAMPIR TERSIPU-SIPU MALU

-NAZIB OH NAZIB .. BERFIKIRLAH MEMBUKA MULUT .. MANA KE TIDAK, SEDAP JE MENYALAHKAN ORANG INDONESIA & ASING LAIN DAPAT IC SEGERA MENENTUKAN KEMENANGAN BN SEHINGGA BELIAU BOLEH LUPA AHLI PARLIMEN AMPANG ZURAIDA KAMARUDDIN, RAKAN PENCERAMAHNYA PADA MALAM ITU ADALAH ANAK KELAHIRAN BENGKULU, SUMATERA INDONESIA! KEKEKE!!!-
 
 
Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Sarawak Ahmad Nazib Johari ketika berceramah di Desa Ilmu dalam Ceramah Merdeka Rakyat dengan lantang mempersoalkan yang kononnya 42,000 orang Indonesia telah di beri IC segera untuk menjadi pengundi agar menentukan kemenangan BN dalam PRU akan datang.
 
Ini membuat Zuraida Kamaruddin yang duduk lebih kurang 10 kaki dari pentas di mana Nazib berucap kelihatan berpura-pura sibuk memerhati talipon bimbitnya ketika Nazib menyebut perkara tersebut seolah-olah menahan bahana malu akibat kerakyatan asalnya di ungkit. (sila klik sini)
 
 
Nasib baik ketika Nazib memohon orangramai menjadi "mata-mata" PR supaya melaporkan kepada PR sekiranya mereka mensyaki ada kes sebegitu di Samarahan, tiada penonton yang bangun menjerit sambil menunjukkan Zuraida Kamaruddin adalah seorang daripada "orang yang disyaki" itu kalau tidak, kan jadi kes naya!
 
Berbalik kepada Nazib, mukadimahnya mengenai "bertapa beryukurnya beliau kerana ramai rakyat P194 Samarahan" hadir ke ceramah tersebut menampakkan kecetekan fikirannya, berucap main hentam kromo saja serta tidak membuat "homework" sebelum berucap kerana kenyataannya di perbetulkan oleh pelajar-pelajar yang menjerit "bukan P194 (Petra Jaya) tapi P197 Samarahan"! Aduh, malunya!
 
Mungkin kerana terlalu "excited" dan ingin "menunjuk pandai" dengan kehadiran kelibat Ketua Umum PR DS Anwar Ibrahim ataupun mungkin Nazib benar-benar tiada modal memaksa beliau membangkit semua isu-isu yang kesemuaan faktanya tidak boleh dipakai dan hanya persepsi serta mengandungi undur fitnah!
 
Mungkin jua Nazib sudah terlalu lama "bertapa" di Semenanjung sehingga terikut-ikut budaya hentam kromo dan fitnah puak pembangkang Semenanjung sehinggakan dia menggula-gulakan rakyat Samarahan termasuk golongan cerdik pandai pelajar universiti dengan mengatakan Kerajaan Malaysia berhutang sebanyak RM470 bilion.
 
Sedangkan tempohari pada pada ceramah bersama Rafizi Ramli, Nazib mengatakan hutang negara sebanyak RM500 bilion, malah "best-friendnya" Arip Ameran juga menyatakan "RM500 belliun" (ini bukan salah ejaan tapi memang sebutan si Arip). Fakta yang kononnya amat penting bagi pihak PR untuk "menumbangkan" Kerajaan BN tidak pernah konsisten jumlahnya ataupun sememangnya kerajaan Malaysia telahpun membayar RM30 bilion dek "kelantangan" Nazib & Arip membangkitkan perkara ini? Chewah!!!
 
Aku dah naik malas nak menulis panjang-lebar tentang "kekurengan kepintaran orang" nih so kalo korang nak detail korang baca blog brother seperjuangan aku dalam team Bloggers Anak Sarawak™®, Wira Kenyalang™ okay!
 
Jangan ingat apabila Anwar Ibrahim datang ke Sarawak maka kau boleh tunjuk lagak? Orang Sarawak tidak suka dengan Anwar Ibrahim apatah lagi dengan warganegara Sarawak sendiri yang cuba menipu rakyat Sarawak!!!
 
Peace!!!

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List