Tuesday 11 December 2012

BUDAK HINGUSAN DAP DI NASIHAT KAJI FAKTA SEBELUM BUKA MULUT!

-KAN DAH KENA DAH .. PENANGAN SULUNG DARI ABANG LONG PBB IAITU ABANG JO .. KEKEKE!!!-



Menteri Perumahan dan Pelancongan Datuk Amar Abang Haji Johari Tun Abang Haji Openg menggesa Ahli Parlimen Kuching Chong Chieng Jen (DAP) untuk mengkaji sejarah dan fakta-fakta sebelum mengeluarkan kenyataan yang tidak relevan dan seakan membuat dirinya nampak "bodoh".

"Saya benar-benar simpati kepada Chong, saya memahami apa yang dia (Chong) cuba untuk lakukan apabila ada pihak yang menyuarakan persoalan-persoalan ini kepadanya, sudah tentu dia perlu menjawab mereka .. dia juga mahu menjadi "popular" tetapi dia perlu mengkaji fakta sebelum membuka beliau mulut."

Johari, yang adalah juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri Satok menyentuh kepada kenyataan Chong baru-baru ini dalam akhbar seorang Inggeris tempatan (bukan New Sarawak Tribune) bahawa 2.000 pengendali perniagaan di Satok membangkang terhadap rancangan penempatan semula di Medan Niaga Satok dan merancang untuk mengadakan satu pettition satu terhadapnya.

Johari berkata bahawa Chong adalah masih seorang ahli politik "legik" (mentah dalam Bahasa Melayu Sarawak) bahkan beliau masih lagi seorang kanak-kanak kecil apabila Satok telah dibuat sebagai lokai perniagaan "sementara" di awal tahun 80-an tetapi ini tidak memberi apa-apa sebab untuk menjadi jahil mengenai fakta ini.

Beliau telah diminta oleh pemberita mengulas mengenai perkara ini semasa sidang akhbar mengenai butir-butir aktiviti dan program dijadualkan dalam Pesta Satok yang akan datang yang akan diadakan dari 28 Disember 2012 hingga 1 Januari 2013 di Bangunan Fama berhampiran Medan Niaga Satok di bandaraya di sini petang semalam.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List