Tuesday 27 November 2012

PELANCARAN KUTIPAN DERMA UNTUK PALESTINE DI DUN

Ketua Menteri Pehin Seri Haji Abdul Taib Mahmud menunjukkan sokongannya kepada rakyat Palestin dengan menderma sejumlah wang kepada kempen mengumpul derma "Sayang Gaza Sayang Palestine" semalam.

Sebelum itu, Ketua Menteri telah menerima kunjungan hormat oleh sekumpulan sukarelawan kempen"Selamatkan Gaza Selamatkan Palestine" di pejabatnya pada tingkat lima di bangunan DUN di Petra Jaya berhampiran bandaraya pada sesi petang DUN semalam.
Kumpulan sukarelawan terdiri daripada pelajar-pelajar Institut Pengajian Tinggi dan beberapa kanak-kanak mewakili secara simbolik yang kanak-kanak dan remaja di Sarawak mahukan kedaulatan dan keamana dalam sesebuah Negara.

Menurut Ketua Penganjur kmpen "Selamatkan Gaza Save Palestin" Dato’ Idris Buang Ketua, objektif kunjungan hormat adalah untuk mendapatkan persetujuan daripada Ketua Menteri pada pelancaran kutipan derma kempen "Selamatkan Gaza Selamatkan Palestine".
"Kami (penganjur kempen "Selamatkan Gaza Save Selamatkan Palestine”) kerjasama dengan Kelab Penyokong Barisan Nasional (BNBBC), Sayap Pemuda dan Wanita Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), Aman Palestin, Lembaga Amanah Masjid Negeri Sarawak, PPWS, individu dan lain-lain.

Bercakap kepada UnReportedNews™® semalam, beliau berkata bahawa telah diberi persetujuan oleh Ketua Menteri dan DUN Speaker Datuk Amar Haji Mohammad Asfia Awang Nasar untuk meletakkan beberapa kotak kutipan derma di bangunan DUN.
Idris, bekas Senator Negeri berkata bahawa kotak kutipan derma akan diletakkan di lobi DUN sehingga akhir sesi DUN tahun ini.

"Kami juga dalam proses memohon permit yang di perlukan untuk meletakkan kotak derma di seluruh Sarawak lebih-lebih lagi di masjid, jabatan-jabatan kerajaan dan agensi-agensi, tempat-tempat awam untuk mendapatkan lebih ramai untuk terlibat dalam kempen."
Menjelaskan bahawa kempen akan dijalankan sehingga awal tahun depan untuk mengumpul seberapa banyak yang mungkin akan dihantar kepada Palestines, katanya sambil menambah bahawa di samping mengumpul derma, mereka juga menyebarkan kesedaran melalui facebook kami dan beberapa blog rakan-rakan mereka termasuk team Bloggers Anak Sarawak ™®.
 
-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List