Wednesday 24 September 2014

Pembohongan Jijah Kipas Yang Nyata


Keegoan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail melampaui segalanya sehinggakan kadangkala beliau sendiri "terbohong" dengan nyata sekali.

Mungkin keadaan emosinya sudah terganggu bukan sahaja kerana tidak dilantik menjadi Menteri Besar (MB) Selangor yang baharu malahan beliau lamgsung tidak mendapat perkenan untuk menemui Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Al-Haj sebelum ini.

Keadaan ini mungkin telah membuat Wan Azizah "tidak sedarkan diri" sewaktu menulis kenyataan media berkaitan perlantikan MB Selangor yang baru sehingga terdapat beberapa kenyataan amat bercanggah dengan keadaan yang sebenarnya.

" ... saya telah membuat keputusan untuk menarik diri dari pencalonan Menteri Besar Selangor. Saya telah mencadangkan kepada Majlis Pimpinan Pusat (MPP) agar YB Tuan Mohamed Azmin Ali, Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Antarabangsa, diangkat sebagai MB Selangor ..." 

Apakah Wan Azizah terlupa yang beliau telah ditolak mentah-mentah oleh pihak Istana untuk jawatan MB Selangor sebelum ini sehinggakan Sultan Selengor menitahkan setiap komponen parti PR menghantar sekurang-kurangnya tiga nama calon?

Malah, nama Wan Azizah tak tersenarai langsung sebagai calon-calon MB Selangor dan difahamkan hanya Timbalan Presiden PKR Azmin ali (ADUN Bukit Antarabangsa), ADUN Chempaka (PAS) Iskandar Samad dan ADUN Sijingkang Dr Ahmad Yunus Hairi saya yang telah di "temuduga" Sultan Selangor. 

Jadi dimanakah relevannya Wan Azizah mengguna phrasa "menarik diri" sedangkan pada mula lagi, beliau tidak tersenarai langsung dalam senarai nama calon-calon MB Selangor?

Kadangkala apabila emosi seseorang itu terganggu kerana tertekan atau kecewa, ianya boleh mengaburi pemikiran dan hilang pertimbangan ketika membuat kenyataan maka, di sini penulis berpendapat Wan Azizah telah mengelami keadaan tersebut. -Sarawakiana

-UnReportedNews™®

1 comment:

  1. Dia dah terlalu malu, cerita rekaan sebagai face saving strategy !!! I feel so sorry for you Azizah!

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List