Tuesday 9 September 2014

Kemalangan Melibatkan Empat Kenderaan, Penunggang Motorsikal Maut





KUCHING: Seorang penunggang motorsikal maut dalam satu kemalangan yang melibatkan empat buah kenderaan termasuk dua kenderaan pacuan empat roda dan sebuah van di Jalan Tun Jugah,Kuching Berdekatan Flyover BDC di sini sebentar tadi. 

Ketua Polis Daerah Kuching ACP Roslan Bek mengesahkan kejadian menyatakan kemalangan berlaku lebih kurang jam 8:30 malam.

Siasatan awal polis mendapati kemalangan dipercayai berlaku apabila kenderaan Toyota Hilux yang datang dari arah Batu 7 menghala ke pusat bandar telah hilang kawalan lalu terbabas dan masuk ke laluan bertentangan.

Toyota Hilux tersebut kemudiannya bertembung dengan sebuah kenderaan vrvan yang bergerak lurus menghala ke Batu 7, manakala mangsa yang menunggang motosikalnya yang sedang bergerak mengekori van telah melanggar van berkenaan dari arah belakang.

Manakala sebuah lagi kenderaan pacuan empat roda yang juga dari arah pusat bandar menghala ke Batu 7 tidak sempat mengelak lalu melanggar bahagian belakang kenderaan Hilux tersebut.

Mangsa yang dikenalpasti identitinya sebagai Abu Bakar Sam, 44 tahun maut ditempat kejadian dan kes masih dalam siasatan dibawah Seksyen 41(1)apj 1987. -Sarawakiana 

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List