Wednesday 4 December 2013

DAP MELAYU SARAWAK SEMAKIN MELAMPAU!

-APA HAK ANAK HINGUSAN INI MENGGESA MENTERI MUDA (HAL EHWAL AGAMA ISLAM) DI PEJABAT KETUA MENTERI MELETAK JAWATAN? NAK CARIK GLAMOUR JANGANLAH SAMPAI TAHAP KURANG ASAM MACAM NIH! COBER LER AJIS GESA SI APEK GUAN ENG LETAK JAWATAN DULU? BERANI KER? ATAU PUN GUAN ENG PUN DAH MACAM TAHAP WALI MACAM "OSTAD CHONG"? KEKEKE!!!-


Siapakah yang sebenarnya "gagal bersikap telus, amanah dan bertanggungjawab" yang dimaksudkan Penyelaras Pusat Khidmat DAP Tupong Abdul Aziz Isa dalam posting di akaun facebook beliau?

Datuk Daud telah menjawab dengan lancar dan terperinci membentes segala tomahan dan persoalan yang dibangkit bos Aziz sendiri iaitu ketua DAP Sarawak Chong Chieng Jen a.k.a "Ostad Chong" sewaktu Persidangan DUN Sarawak pada minggu lepas. Apa lagi Ajis mau?

Jika "bersikap telus, amanah dan bertanggungjawab" adalah perkara yang diperjuangkan oleh Aziz, mengapa tidak menggesa Setiausaha Agung Lim Guan Eng meletak jawatan kerana gagal mempamirkan aspek-aspek yang Aziz laung-laungkan itu biarpun setelah menjalani DUA CEC DAP yang status keputusannya masih diragui oleh ahli-ahli DAP sendiri.

Alahai Aziz, takkanlah demi mengejar cita-cita menjadi seorang YB, "Al-Kafirin dijunjung, agama sendiri dipergadaikan?". Terdesak sangat ke engkau?

Siapa pulak yang Aziz maksudkan "di ragui orangramai"? Kerana setakat ni lah, yang menyalak-nyalak cuba menimbulkan keraguan orang ramai terhadap pengurusan dana Baitulmal yang selama ini telah banyak membantu golongan yeng memerlukan bantuan di Sarawak hanyalah si Aziz sendiri dan bosnya si "Ostad Chong".

Apa yang nyata, "game" yang Aziz mainkan ini dengan mempergunakan agama cuba memberi persepsi yang kurang baik terhadap seorang menteri muda amat berbahaya sekali dalam konteks masyarakat Islam khususnya, kerana ianya boleh menyebabkan perpecahan dalam institusi Islam di negeri ini.

Bak kata Karpal Singh, Aziz "PERLU BERTAUBAT"!

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List