Saturday 19 October 2013

"AMUKAN" BOYAK SARAWAK DI KUANTAN, PAHANG MALAM INI!

-SIAPA YANG MENGHALANG LALUAN PASUKAN SARAWAK UNTUK MENJUARAI PIALA MALAYSIA TERMASUK PASUKAN AKAN DI "NGAP-SAYOT & DIBAHAM" OLEH BUJANG SENANG MALAM INI! BUAT MEMBER-MEMBER DARI PAHANG, JANGAN MARE YE! KEKEKE!!!-


Pasukan Bujang Senang yang akan beraksi dalam perlawanan pertama peringkat separuh akhir Piala Malaysia dan akan berentap dengan pasukan Pahang ini bagaikan mendapat "restu" dari kepimpinan sayap Wanita parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) untk "membaham" lawannya!

Biarpun beraksi di padang lawan di Stadium Darul Makmur  Kuantan, Pahang semestinya pasukan Bujang Senang dibawah kendalian jurulatih pasukan mereka Robert Alberts tidak gentar berhadapan dengan tuan rumah tersebut.

"Ngap Sayot!", jerit pimpinan sayap Wanita PBB yang diketuai oleh Ketua Wanita PBB Dato Sri Empiang Jabu,  Timbalannya Datuk Hajah Fatimah Abdullah (Menteri, Kebajikan, Wanita & Pembangunan Keluarga Negeri), Naib Ketua Wanita PBB yang juga Menteri Wanita Pembangunan Keluarga & Datuk Hajah Rohani Karim serta exco-exco Wanita PBB.

Semangat ini yang khususnya "diberi" buat pemain-pemain Sarawak sempat dirakam oleh lensa UnReportedNews™® sejurus sahaja sayap Wanita PBB selesai saja menyempurnakan Mesyuarat Agung Wanita PBB di Borneo Convention Centre Kuching (BCCK) siang tadi.

Dalam pada itu, Dewan Bandaraya Kuching Utara (DBKU) dengan kerjasama dengan Persatuan Bolasepak Bahagian Kuching telah menyediakan skrin gergasi untuk menyiarkan perlawanan separuh akhir pertama Piala Malaysia antara Sarawak dan Pahang hari ini bermula pada 20:00 malam ini Amphitheater, Jalan Budaya, di sini.

Program ini adalah satu usaha untuk menjadikan Bandar Kuching Bandar dengan "bernyawa", yang lebih dikenali sebagai "Soul City".

Terdapat juga, segmen-segmen cabutan bertuah yang menawarkan hadiah-hadiah menarik untuk orang ramai yang datang dan menyokong pasukan Sarawak untuk Piala Malaysia 2013.

Pelawat disaran meletakkan kenderaan mereka di tempat letak kereta yang disediakan di Civic Centre dan Taman Budaya.

Pesanan UnReportedNews™® buat Pasukan Sarawak hanya satu:

"ENCHANG SARAWAK ENCHANG!!! KEKEKE!!!"

-UnReportedNews™®

1 comment:

  1. setakat minit ke 72, sarawak masih ketinggalan 1-3. bila la nak ngap sayot pasukan tok gajah ni?

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List