Monday 5 August 2013

ALLAHUAKBAR! PEMUDA MALAYSIA BERPERANG DI SYRIA!

-TIDAK TAHAN DENGAN KEKEJAMAN YANG BERLAKU DI SYRIA, FAISAL DALAM JIHAD FISSABILLAHNYA MENGAMBIL KEPUTUSAN MENYERTAI PEPERANGAN DI SYRIA!-


Seorang pemuda warga Malaysia yang pada mulanya hanya pergi menghantar bantuan kemanusiaan di Syria mengambil keputusan untuk terus tinggal di sana dan mengangkat senjata menentang tentera rejim syiah Basyar Assad.

Faisal Hamdi, anak muda kelahiran Alor Setar, Kedah namun menetap di Kuala Lumpur dikatakan berlepas bersama kumpulan team kemanusiaan ke Syria untuk berkhidmat membantu rakyat dan pelarian Syria pada 28 Julai lalu.

Namun tidak tahan melihat kekejaman berlaku di Syria dan dia sendiri sudah lama memendam hasrat untuk jihad fisabilillah, Faisal dikatakan menyertai mujahidin Free Syrian Army (FSA) untuk turut sama menggempur rejim Syiah Basyar Assad.

Keputusannya ini disokong oleh keluarga malah isterinya, dilihat turut memberikan kata-kata semangat.

Bagaimanapun dalam gambar yang memaparkan dirinya memegang senapang, Faisal meletakkan ‘disclaimer’ bahawa keputusan untuk bertempur dengan tentera rejim adalah keputusan peribadi dan tidak melibatkan kumpulan team kemanusiaan yang diwakilinya.

Sebagai persediaan sebelum berjihad di Syria, Faisal dikatakan sudah mempersiapkan diri termasuk dengan menyertai latihan keras rejimen askar wataniah di samping mendalami ilmu agama.

Jika dilihat pada laman Facebook Faisal, dia sentiasa memberikan update terkini keadaan di Syria termasuk kawasan tempatnya berada yang sering digempur rejim Basyar. (sumber)

-UnReportedNews™®

4 comments:

  1. Kerja bodoh. Tidak gunakan kepala otak. Tidak ada syahid kalau membuat kerosakan dimuka bumi. Syria itu aman sebelum segelintir orangnya yang diibarat sampah telah menentang kerajaan. Lepas itu dicucuk oleh barat dan yahudi. Orang islam yang bangang termakan cucukan mereka. Kan kebanyakan pemberontak itu dari luar negara Syria. Tak gunakan kepala otak ke?
    Orang Islam terlalu biol, yahudi dan barat tidak payah hantar tentera untuk melemahkan negara islam. Cucuk saja dah memadahi. Orang islam sekarang bangang, sebangangbangangnya. kerana tidak mengikut ajaran Allah yang terkandung dalam Al Qur'an. Bila kita ketepikan perintah Allah, Allah akan membuat kita bermusuhan sesama ummah seperti yang berlaku kepada kaum nasrani. Kalau tak kaji Al Qur'an, engkau tidak tahu tentang perkara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau tu yg bodoh dan bangang. segala kebodohan dan kebangaangan moga kembali ke diri kau sendiri. kau tu yg trmkn dan tertipu dgn yahudi dan barat. klu xtawu cerita jgn komen. aku rse kau ni pn bkan kaji Al-Quran pn. klu xtawu jgn ckp,senyap,kn dah nmpak segala kebodohan kau tu. cermin diri kau yg bangang tu dlu sebelum ckp orng bangang

      Delete
  2. ni yg membangangkn membodohkn ni ikut ajaran Allah dan Al Qur'an ke..

    ReplyDelete
  3. aku sokong kamu ynas.yang di atas ni tak ada otak ikut sedap mulut aja.pooodah.

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List