Thursday 7 March 2013

TERKINI: SERAH DIRI TANPA SYARAT

-ITULAH RESPON PERDANA MENTERI DATUK SERI NAJIB TUN RAZAK KEPADA PERMOHONAN KIRAM III AGAR GENCATAN SENJATA DIADAKAN UNTUK MENYELAMAT APA YANG TINGGAL ATAU SAKI BAKI TENTERA DIRAJANYA" YANG TERUK "DIBAHAM" OLEH ANGGOTA KESELAMATAN KITA! KEKEKE!!!-

Penceroboh asing di Sabah harus meletakkan senjata dan menyerah diri tanpa syarat sebelum permohonan gencatan senjata ketua mereka dipertimbangkan oleh kerajaan Malaysia.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan demikian sambil berkata selagi penceroboh-peceroboh tersebut tidak meletakkan senjata dan menyerah diri tanpa syarat, kerajaan Malaysia akan meneruskan "Ops Daulat" memburu setiap penceroboh berkenaan.

Sabah kini sudah menyertai Malaysia dan tiada sesiapa yang dapat mempertikaikan fakta ini, kata Najib sambil menambah, Malaysia akan mempertahankan Sabah dengan apa cara sekali pun.

Diaorang taknak, camner ni Dinda? Hello, aduh, marah lagi dia
Senada dengan Najib, Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid melalui 'tweet'nya sebentar tadi menegaskan Malaysia tidak akan menerima pengisytiharan gencatan senjata yang dibuat oleh Kiram III yang mendakwa dirinya "Sultan Sulu" pada jam 12:30pm tadi dan gencatan senjata itu hanya akan diterima jika semua militan menyerah tanpa syarat.

"Jangan percaya dengan tawaran gencatan senjata oleh Jamalul Kiram. Demi kepentingan rakyat Sabah & seluruh rakyat Malaysia, hapuskan dulu semua militan," katanya melalui twitter.

Terdahulu, Kiram III mengumumkan gencatan senjata segera terhadap pencerobohan di Sabah berikutan gesaan Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu PBB Ban Ki-Moon untuk menyelamatkan saki baki "orang-orangnya" yang menceroboh di Sabah dan mengadakan dialog.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List