Thursday 7 March 2013

TERKINI: KIRAM III MOHON GENCATAN SENJATA!

-YE KE NI? ATAU SEKADAR MUSLIHAT SEPERTI YANG MEREKA GUNAKAN DALAM KEJADIAN YANG MEMBUNUH LIMA ANGGOTA PDRM DENGAN MENGIBAR BENDERA PUTIH BEBERAPA HARI YANG LALU! APA-APA PUN, OPS DAULAT YANG BERTUJUAN UNTUK MEMPERTAHAN KEDAULATAN MALAYSIA TETAP AKAN DITERUSKAN! KEKEKE!!!-

Kalah teruk Dinda? Baik! Minta gencatan senjata  Ya, ya .. Baik!
"Sultan" Jamalul Kiram III telah memohon agar mana-mana "askar-askarnya" yang kini masih terselamat di Sabah untuk mengadakan "gencatan senjata" bermula jam 12:30 tengahari ini.

Demikian menurut jurucakap Abraham Idjirani yang turut mendakwa keputusan yang diambil oleh Kiram III ini adalah berikutan setelah menerima panggilan dari Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) Ban Ki-moon untuk menamatkan keganasan di Sabah dan mula memegang dialog.

Beliau berkata ini adalah berkenaan panggilan Setiausaha Agung PBB untuk menamatkan keganasan di sana dan menggelakkan lebih banyak nyawa terkorban.

Bimbang tentang kesan kebuntuan itu pada penduduk awam, termasuk pendatang di rantau ini, Ban dalam kenyataan PBB menambah sedang memantau keadaan di negeri Sabah dan mahu melihat semua pihak yang terlibat dalam rundingan untuk resolusi yang aman isu

Beliau juga menggesa semua pihak untuk "memudahkan penghantaran bantuan kemanusiaan dan bertindak dalam menghormati penuh hak asasi manusia dan piawaian antarabangsa. (sumber)

-UnReportedNews™®

LINK POSTING PENGGANAS SULU DI SABAH UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List