Saturday 22 December 2012

USAHA MENJATUHKAN DATUK HAJAH ROHANI KARIM?

-GERAKAN ANTI-ROHANI KARIM (GARK) DIPERCAYAI DIDALANGI OLEH PAS BERPUSAT DI BETING MARO BERKEMUNGKINAN INGIN MENCEMARKAN IMEJ TIMBALAN MENTERI KPDNKK .. HOI PAS! KORANG DAH TAKDE KERJA LAGI KER? KEKEKE-

Satu laporan polis telah dibuat terhadap Anti-Rohani Karim Gerakan (Gerakan Anti-Rohani Karim-GARK).
 
Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Hajah Rohani Karim mengesahkan ini kepada UnReportedNews™® siang tadi berkata bahawa dia sedar pergerakan yang seolah-olah menjadi "aktif" sejak beberapa minggu lalu.
 
"Ya, saya pagi menyedari pergerakan ini kononnya yang merupakan anti-saya dan saya telah secara peribadi dibuat laporan polis terhadapnya," dia berkata menerangkan motif penubuhan pergerakan itu berkemungkinan adalah satu usaha untuk mencemarkan imej beliau, terutamanya dengan ke-13 Pilihanraya Umum (GE) yang akan diadakan bila-bila masa saja.
 
Rohani, yang juga Ahli Parlimen Batang Lupar ditemui selepas merasmikan "Majlis Perjumpaan YB Timbalan Menteri Bersama Pemimpin Masyarakat Negeri Sarawak 2012" yang telah diadakan di sebuah hotel terkemuka berhampiran bandar di sini.
 
"Saya percaya bahawa mereka (pembangkang) di sebalik penubuhan pergerakan ini cuba mengambil kesempatan untuk meracuni fikiran rakyat terhadap saya dan Barisan Nasional (BN)," kata ahli politik veteran selama tiga penggal itu.
 
UnReportedNews™® difahamkan bahawa GARK telah diterajui oleh salah satu daripada parti-parti pembangkang di Beting Maro, iaitu salah satu DUN dalam kawasan Parlimen Batang Lupar di mana dalam Pilihan Raya Negeri lepas (SE), Razali Ghapor (PBB-BN) menang dengan majoriti nipis dengan hanya 68 undi terhadap calon pembangkang (PAS-PR).
 
Apabila ditanya apakah tindakan seterusnya untuk mengatasi perkara ini kerana ia boleh memberi kesan, bukan sahaja dalam GE akan datang tetapi juga di SE seterusnya, Rohani, dalam suara yakin berkata bahawa dia akan memperhebat dan terus kepada apa yang telah melakukan yang melawat kawasan beliau.
 
Setakat ini, Rohanilah yang satu-satunya daripada 31 calon-calon BN Sarawak untuk Ahli Parlimen bagi GE ke-13 yang telah diumumkan secara rasmi oleh Ketua Menteri Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud beberapa bulan lalu.

-UnReportedNews™®

2 comments:

  1. Kali sidak tok nak jadikan Beting Maro serambi Mekah Sarawak ndak pok? Maklumlah banyak orang 'alim' di sia...

    ReplyDelete
  2. Alangkah terdesaknya pihak lawan yang belum matang dalam politik terus menerus menfitnah seorang pemimpin masyarakat yang benar benar berjuang memajukan masyarakatnya. semoga mereka itu diberi petunjuk dan hidayah oleh Allah s.w.t

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List