Monday 6 August 2012

KELUAR PARTI KERANA AGENDA TERSENDIRI

-BN SABAH ADALAH LANDASAN & PLATFORM YANG TERBAIK UNTUK MENYAMPAIKAN PEMBANGUNAN & BANTUAN KEPADA RAKYAT .. BETUL3, PENDEKATA, PEMBANGKANG NI PANDAI MENYALAK JE, GIGI TARAK! KEKEKE!-

Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman berkata tindakan dua pemimpin berhenti parti komponen dalam Barisan Nasional (BN) baru-baru ini mungkin disebabkan mereka mempunyai agenda mereka sendiri.

"Jika mereka mempunyai agenda peribadi (dalam berhenti BN), ia adalah hak mereka dan sekiranya orang yang tidak bersedia untuk bersama kami dalam BN lagi, 'kita Biarkan saja si Luncai terjun dengan labunya' (kami hanya membiarkan Luncai terjun ke dalam sungai dengan labu)," katanya, merujuk kepada cerita dongeng Melayu lama.

Beliau berkata demikian pada majlis berbuka-puasa-dengan pemimpin Umno dan ahli-ahli dari Zon 5 yang terdiri daripada Kinabatangan, Beluran, Libaran, Batu Sapi dan bahagian Sandakan, di sini, semalam.

Baru-baru ini, Ahli Parlimen Beaufort Datuk Lajim Ukin meletakkan semua jawatan dalam Umno dan BN, manakala Ahli Parlimen Tuaran Datuk Wilfred Bumburing juga meletak jawatan daripada jawatannya di United Pasokmomogun Kadazandusun Murut Organisation (UPKMO).

Musa yang juga ketua perhubungan Umno Sabah, berkata beliau menerima perletakkan jawatan kedua pemimpin terbabit dari aspek mereka berdua tidak mahu lagi menjadi sebahagian daripada BN.

Beliau berkata tindakan mereka tidak akan menjejaskan BN Sabah, terutama dalam persediaan untuk pilihan raya umum akan datang.


"Ini adalah kerana BN Sabah pada landasan yang betul dalam perjuangan, terutamanya dalam menjaga kesejahteraan rakyat dan membawa pembangunan ke negeri itu. Ini dilakukan melalui pelaksanaan pelbagai program seperti Rakyat Bantuan 1Malaysia untuk membantu meringankan beban kewangan rakyat."

Musa berkata kerajaan BN tidak ikhlas dalam perjuangan untuk rakyat dengan memenuhi janji yang dibuat kepada mereka.


-UnReportedNews™®



No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List