Monday 6 August 2012

BELANG SEBENAR SWP IAITU “MUSUH” BN MULA MENAMPAK?

-PRESIDEN SWP LARRY SNG DENGAN SINIS MENYELAR SALAH SEORANG PEMIMPIN PRS/BN YANG SWP TIDAK MENGAMALKAN AMALAN “TOWKAY” .. YE KE NI LARRY? .. JANGANLAH CAKAP BERBELIT-BELIT, KALAU BETUL-BETUL SETIAKAWAN PADA BN MENGAPA NAK LAWAN PRS? SUDAH-SUDAH LAH PASAL DENDAM LAMA TU YE .. KEKEKE-

Presiden Parti Pekerja Sarawak (SWP) Larry Sng berkata parti yang baru ditubuhkan  bersedia untuk membuat penampilan sulung dalam pilihan raya umum akan dating tidak mengamalkan politik "Towkay" seperti yang didakwa oleh beberapa ahli politik yang menyalahkannya berniat memecah Dayak perpaduan.

Bekas pembantu menteri negeri semalam menjelaskan SWP adalah untuk menyediakan perkhidmatan kepada rakyat dengan melanjutkan dana pendidikan dan perlindungan insurans kepada ahli-ahli parti.

Selain daripada memberi perkhidmatan dengan lebih baik dengan menambah baik sistem penyampaian kerajaan pembiayaan, membanteras rasuah dan menggalakkan kerajaan yang lebih besar ketelusan.

"Kami mahu semua Sarawak untuk berjaya. Kami mesra perniagaan dan yang lebih penting, mesra rakyat," katanya dalam status terkininya di akaun rasmi media social Facebooknya.

Larry, 33, yang meletak jawatan sebagai Penasihat Khas (Belia) kepada kerajaan negeri apabila dipilih sebagai SWP president pada bulan Mei tahun ini menegaskan bahawa SWP akan menjadi parti mesra Barisan Nasional (BN) tetapi akan bertanding mencabar parti komponen BN negeri, Parti Rakyat Sarawak (PRS), dalam semua tempat duduk enam parlimen.

"Kami tidak mengamalkan politik lapuk, dan sudah tentu bukan politik 'Towkay'," katanya, sambil menambah bahawa ia juga akan membangkitkan isu-isu yang penting kepada rakyat semua kaum dan lapisan masyarakat.


-UnReportedNews™®



No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List