Sunday 15 July 2012

PR MENANG PRU, "KAHWIN FREE" DI MALAYSIA?

-BANG ANU, BANG ANU, BERUSAHA BETUL NAK MENARIK HATI PENGUNDI DI SARAWAK NI SAMPAI NAK OFFER SEMUA PERKAHWINAN RAKYAT MALAYSIA AKAN DI BIAYAI OLEH KERAJAAN SEKIRANYA PR MENANG PRU KE-13 NI .. KAMI KAT SARAWAK NI TAK LER HAPRAK SANGAT TAKDE DUIT SENDIRI NAK BERKAHWIN .. KEKEKE!-


Memang nyata Anwar Ibrahim memang petah berbicara dan bisa memukau sesiapa yang kurang iman, kurang peka dengan reality dan keadaan semasa.

Mudah betul beliau menebarkan janji kepada rakyat Sarawak ketika berceramah di belakang bangunan di Satok di Bandaraya Kuching ini yang hanya di hadiri lebih kurang 500 orang.

Mudah betul juga Anwar melupakan janji-janji yang ditebarkan olehnya dan kuncu-kuncunya ketika berkempenkepada rakyat jelata pada pilihanraya 2008 dulu yang kini tinggal hanya janji-janji kosong belaka.

Dengan lafaz “Bismilliahirahmannirrahim” di ikuti beberapa potongan ayat Al-Quran “Sheikh Anwar” membuka kata bicara, dengan menyatakan Pakatan Rakyat nyata lebih baik dari Barisan Nasional.

“Saya berjanji sebaik sahaja PR berkuasa di Putra Jaya, dalam masa 24 jam harga minyak akan turun serta merta, PTPTN akan di lupuskan dan pembiayaan perkahwinan rakyat akan di biayai oleh kerajaan!,” jerit Anwar kepada hadirin.

"Saya akan pastikan kekayaan Malaysia dipergunakan sebaiknya untuk membolehkan semua perkahwinan rakyat di biayai oleh kerajaan .. boleh lah orang Sarawak kahwin!," katanya lagi.

Kemungkinan Datuk Sri ni dah nyanyuk ker apa? Takkanlah sampai nak kahwin pun nak kerajaan tanggung, kalau macam tu budak abis Form 5 jer boleh kahwin pastu dier dengan isteri dier nak makan apa? Pasir? Rumput?

Terdengar juga rungutan dan bisikan dari beberapa orang yang hadir di ceramah itu. “Pebulak benar Nuar tok ..Dah gila dak? .. pikirnya orang Sarawak sikda duit nok nikah kah?” (dalam bahasa Sarawak) (Terjemahan: Penipu betul Nuar ni .. Dah gila kot? Dia ingat orang Sarawak takde duit nak kahwin ker?)

Anwar Ibrahim betul-betul nyata dah kehilangan dan kehabisan modal, dia dah tak tahu apa lagi yang nak dijanjikan kepada rakyat sampai bab nikah pun dia sangup offer free. Ingat semua orang gila nakkan sex macam dier sendiri ker?

Memang betullah kata orang, rata-rata yang datang pada malam tadi sajer nak dengar kencing Anwar Ibrahim.

Part 1.


-UnReportedNews™®



No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List