Saturday 30 June 2012

AZMIN ALI AKAN KECUNDANG DI TANGAN HASAN ALI PADA PRU KE 13?

-SEKIRANYA MEREKA BERDUA DIBANDINGKAN, NYATA HASAN YANG BEGITU VOKAL & TEGAS MEMPERJUANGKAN AGAMA ISLAM TANPA SEGAN-SILU WAIMA SEWAKTU BERSAMA PAS & SEBARISAN DENGAN DAP SUATU KETIKA DAHULU MEMANG DISENANGI MAJORITI MASYARAKAT GOMBAK MANAKALA KEADAAN AZMIN PULA ADALAH SEBALIKNYA, DAN DIPERCAYAI POPULARITINYA BEGITU MERUNDUM DEK GARA-GARA DAKWAAN SKANDAL ISTERINYA, SKANDAL JAMBANNYA & YANG TERBARU, APABILA BELIAU DIKAITKAN DENGAN AKAUN BANK RM3 BILLION ANWAR IBRAHIM .. KEKEKE!-


Cabaran politik pada masa kini dilihat paling besar berlaku dalam sejarah sepanjang 12 kali berlangsungnya Pilihan Raya Umum diadakan di Negara ini.

Cabaran minda politik dilihat benar2 dijadikan fokus utama parti2 politik terutamanya Pembangkang yang setiap hari memikirkan strategi menyerang politik berlandaskan Persepsi meracuni dan terus menanam masuk ke minda pengundi.

Ianya merupakan jalan mudah Pembangkang menawan Putrajaya. Setiap tuduhan yang dikeluarkan Anwar Ibrahim terhadap Kerajaan terus dianggap benar tanpa perlu mengeluarkan fakta jelas. Maka rakyat terus diperbodohkan Anwar demi menawan Kerajaan Pusat.

Namun satu lagi cabaran baru Politik Negara yang merancakkan perebutan kuasa ini adalah Kuasa Ketiga yang terdiri daripada pihak non partisan. Pengaruh beberapa Pemimpin yang bertindak memimpin NGO dan diperakui mempunyai penyokong tersendiri dari seluruh Negara.

Hasan Ali merupakan antara Pemimpin paling berpengaruh dalam barisan Pimpinan Kuasa Ketiga.

Beliau dilihat tegas dalam prinsip memperjuangkan Islam sebagai asas utama perlaksanaan dasar politik disokong 2 kekuatan dasar Melayu dan Institusi Raja.

Beliau yang pada awalnya menggunakan platform PAS sebagai wadah merealisasi perjuangan tersebut kelihatan secara jelas gagal hasil kemenangan Pembangkang menawan Kerajaan Negeri Selangor.

Ianya tidak mampu dilaksanakan malah timbul tekanan yang lebih keras gara2 kerjasama PAS dengan rakan2 sekutu dari PKR dan DAP.

Lantaran penubuhan NGO Jalur Tiga (JATI) dijadikan platform yang memberi fokus soal aqidah dan moral dalam melahirkan Pemimpin berlandaskan prinsip IMR.

Perjuangan yang dibawa bekas Naib Presiden PAS itu tidak harus dilihat dalam skop Negeri Selangor semata2. Malah maklum balas dari beberapa siri Jelajah Ceramah Selamatkan Aqidah di seluruh Negara membuktikan suara yang menyokong Hasan Ali lebih dari kepompong Negeri tersebut.

Maka sudah tiba masanya Hasan Ali kembali ke Parlimen. Membawa suara desakan yang lebih kental melaksanakan beberapa dasar IMR yang masih tidak diutuhkan lagi menerusi Sistem Pentadbiran.

Parlimen Gombak dilihat amat bersesuaian dipilih sebagai kawasan yang bakal dipertandingkan beliau. Atas rekod selaku Wakil Rakyat di kawasan tersebut yang disenangi penduduk, Hasan Ali juga bakal berdepan dengan Wakil Rakyat sedia ada iaitu Azmin Ali.

Azmin Ali adalah individu yang menyuarakan berbau ugutan terhadap Pimpinan PAS agar mengambil  tindakan tegas terhadap Hasan Ali yang tidak menyokong Perhimpunan 901.

Tak perlulah dibandingkan kekuatan kedua2 individu ini. Jika diambil dari sudut Moral Kepimpinan sahaja, tiada sebab mengapa pengundi harus memangkah Hasan Ali. Itu belum dibandingkan lagi dengan Moral Latarbelakang Kepimpinan Keluarga, Moral Kepimpinan Aqidah apatah lagi Moral Peribadi.

Hasan Ali adalah Winnable Candidate yang mesti diperakui pihak BN mahupun Pembangkang di kawasan Gombak.

Ini adalah sekadar pandangan dan ianya tidak langsung mengganggu apa yang dirancang Hasan Ali pada ketika ini. Akan tetapi harapan penulis blogger Gelombang Rakyat agar pandangan ini dibaca malah diambilkira Hasan Ali sendiri.

Sumber: Gelombang Rakyat

-UnReportedNews™®



No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List