Wednesday 23 July 2014

GEMPAR: NUAR BRAHIM UMUM ISTERI SEBAGAI MB BARU TANPA PERKENAN SULTAN SELANGOR?



Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim akan melepaskan jawatan MB kepada Datin Seri Wan Azizah yang akan menjawat jawatan tersebut.

Kenyataan berikut dinyatakan olh Ketua Umum Pakatan Rakyat (PR) Datuk Seri Anwar Ibrahim yang berada di Kuching, Sarawak semalam.

Anwar berkata demikian di hadapan lebih kurang 50 orang hadirin yang menghadiri "Forum Perdana Sempena Hari Kemerdekaan Sarawak Ke-51" bertempat di sebuah hotel di Bandaraya Kuching ini.

Mengulas isu di Selangor, Anwar menyatakan akan Tan Sri Khalid Ibrahim akan melepaskan semua jawatannya dan akan memberi laluan kepada Datin Seri Wan Azizah.

Setahu UnReportedNews™®, Sultan Selangor belum memperkenankan lagi Wan Azizah menjadi MB Selangor yang baru..Depa mendahului Sultan Selangor dan nak mengelentong rakyat Sarawak ker Nuar?

Mengenai isu hudud yang membelenggu PR Sarawak di mana DAP Sarawak telah mengugut akan keluar dari PR jika hudud di implementasikan di Sarawak, Anwar menegaskan ianya akan dibincangkan dalam diperingkat tertinggi PR dalam waktu terdekat.

Mmmm..masa terdekat tu biler"? Dah nak dekat-dekat PRN Sarawak baru depa nak umumkan yang "favour kepada majoriti pengundi non-Muslim kat Sarawak" ni ker? Nak pancing undi ler tuuu...

Anwar juga berjanji akan menjaga hak Sabah dan Sarawak, ye ker ni? Boleh harap ker janji Nuar Brahim ni? Hak anak Selangor nak menjadi MB Selangor pun depa pulun bagi kat isteri, inikan pula nak jaga hak kami di Sarawak ni...Puiiii


-UnReportedNews™®

1 comment:

  1. tolonglah percaya anwar kali ini........walaupun kita tahu bahawa anwar PEMBOHONG.

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List