Friday 29 June 2012

ANWAR SEMEMANGNYA PELOBI US?

-SAINTIS POLITIK ISLAM MALAYSIA, REFORMIS ISLAM & JUGA AKTIVIS CAHNDRA MUZAFFAR DALAM WAWANCARANYA BERSAMA NILE BOWIE BARU-BARU INI PERCAYA US MEMERLUKAN PELOBI DI ASIA INI .. MACAM KENA JE SALAH SEORANG DARI PELOBI TU .. KEKEKE-


Nile Bowie seorang penulis dan jurugambar Amerika Syarikat (AS) dari Pusat Penyelidikan Globalisasi yang berpangkalan di Montreal, Kanada telah wawancara Profesor Dr Chandra Muzafar pada 17 Jun 2012 di pejabat JUST, Petaling Jaya, Kuala Lumpur.

Wartawan Barat itu bertanyakan tentang strategi AS di rantau Asia Pasifik dalam menghadapi ancaman negara China sebagai kuasa baru dunia dan kaitannya dengan negara-negara Asia Tenggara seperti Burma, Thailand dan Malaysia dalam agenda tersebut.

“Mereka (AS) memerlukan lebih ramai pemimpin untuk memainkan peranan menghadapi China..Pemimpin yang boleh dikawal AS dari segi pembangunan ekonomi dan politik di rantau ini.

“Mereka mempunyai pemimpin di sini.. yang dipersiapkan untuk tujuan itu iaitu Anwar Ibrahim yang sangat rapat dengan kepentingan neocon di AS,”kata Dr Chandra.

Bowie turut bertanyakan pandangan Dr Chandra tentang grand design ‘Regime Change’ melalui BERSIH yang dibiayai oleh NDI dan yayasan George Soros, Open Society Institute (OSI).

Untuk mendapatkan pandangan Dr Chandra berkenaan persoalan di atas, sila tonton rakaman video di atas. (klik di sini)

Nile Bowie yang kini mula berpindah pangkalan ke Malaysia sering menghantar pandangan-pandangannya tentang isu globalisasi kepada rakannya, Tony Cartalucci, Land Destroyer Report dan Professor Michel Chossudovsky, seorang pakar ekonomi dari Kanada yang menulis di GlobalResearch.ca.


Sumber: AIDC

-UnReportedNews™®



No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List