Wednesday 9 May 2012

BERSIH 3.0 MENGUNGKAP NIAT JAHAT SEBENAR PEMBANGKANG



-DAP CUBA MENGALIHKAN PANDANGAN PUNCA SEBENAR RUSUHAN SEBENAR RUSUHAN SEMASA PERHIMPUNAN ITU KEPADA KERAJAAN TAMBAHAN MEREKA SEBENARNYA MEMANG MERANCANG & BERHARAP RUSUHAN AKAN BERLAKU!-


Rakyat semakin hari semakin marah kepada penganjur Bersih 3.0 dan pihak pembangkang yang berperanan menyebabkan rusuhan di Kuala Lumpur pada perhimpunan 28 April lalu.


Walaupun mereka cuba membersihkan diri mereka daripada sebarang ketanggungjawaban terhadap kecederaan yang dialami oleh anggota keselamatan, petugas media serta orang awam dan kerosakan kenderaan polis, namun paparan video menerusi media arus perdana telah berjaya mendedahkan peranan mereka yang sebenar.


Dalam hal ini DAP cuba mengalihkan punca sebenar rusuhan semasa perhimpunan itu kepada pihak kerajaan.


Dikatanya antara faktor rusuhan dan kekecohan pada hari itu disebabkan tindakan kerajaan mengarahkan supaya stesen-stesen LRT ditutup kepada penumpang.


Ianya dilakukan atas dasar keselamatan kerana tidak mahu orang ramai menyerbu stesen-stesen LRT ang berhampiran dengan kawasan perhimpuran untuk menghindarkan daripada sebarang kejadian yang tidak diingini.


Yang peliknya sehingga kini DAP mahupun PKR dan PAS tidak perniah mahu memberi jawapan kepada rakyat mengapa mereka tidak mahu menerima tawaran kerajaan supaya perhimpunan tersebut diadakan di Stadium Merdeka.


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata faktor penolakan inilah yang menjadi punca utama kepada rusuhan yang berlaku.


Pembangkang sengaja menolak menganjurkan perhimpunan itu di stadium kerana mereka sudah merancang dari awal untuk mencetuskan keganasan jalanan.


Jika ini berlaku maka berjayalah agenda mereka untuk memburuk-burukkan kerajaan Malaysia di mata masyarakat dunia seolah-olah tidak ada amalan demokrasi di negara ini.


Inilah tujuan sebenar mereka apatah lagi dengan kehadiran ratusan petugas media dari dalam dan luar negara, pembangkang semenangnya merancang untuk mengeksploitasi situasi tersebut.


Tambahan pula tindakan pembangkang membawa sekumpulan'pemantau' dari negara luar adalah sebahagian daripada rancangan jahat mereka.


Dengan rusuhan yang didalangi pembangkang berlaku di jalanraya-jalanraya Kuala Lumpur serta liputan agensi antarabangsa yang disiarkan di seluruh dunia, mereka bertujuan untuk menumbangkan kerajaan pada hari ini.


Lebih-lebih lagi kumpulan 'pemantau' yang dibiayai sepenuhnya oleh pembangkang akan mengeluarkan kenyataan dan laporan berunsur negatif mengikut selera dan agenda tersembunyi untuk mengutuk kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib.


PKR, PAS dan DAP adalah tiga serangkai pakatan jahat untuk menjatuhkan sebuah kerajaan yang dipilih secara sah melalui proses pilihanraya yang sah, telus dan adil.


Pembangkang yang diketuai oleh Anwar Ibrahim kini kecewa kerana mengetahui rakyat tidak lagi menerima budaya politik berasaskan fitnah dan tohmahan yang di bawa oleh mereka.


Apabila melihat strategi ini tidak boleh mempengaruhi minda rakyat, Anwar merancang pula melalui pendekatan demonstrasi dan perhimpunan haram yang didorong ke arah rusuhan dan keganasan.


Metod ini tidak berubah dengan cara Anwar mengeksploitasi isu kemiskinan di daerah Baling, Kedah pada awal tahun 1970an dahulu dengan mengapi-apikan pelajar universiti dan penduduk tempatan mengadakan demonstrasi.


Kalau ketika itu beliau cuba menumbangkan kerajaan pimpinan Perdana Menteri Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein, kini Anwar sekali lagi membuat onar mahu menumbangkan pimpinan Datuk Seri Najib.


Apapun yang usaha yang dilakukan oleh Anwar dan gerombolan pembangkang yang diterajui untuk meraih simpati dan undi rakyat pada pilihanraya umum nanti tidak akan memberi apa-apa kesan lagi.


Tembelang mereka sudah pecah dan pembohongan pembangkang sudah nyata.


Bersih 3.0 adalah tanda jelas saat mereka dikuburkan sudah amat hampir.

Sumber: Cik Zah

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List