Sunday 2 October 2016

Komplot Melawan Ahli Parlimen BN "Dari Dalam" Terbongkar...?


Dengan jangkaan Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) dilangsungkan pada tahun hadapan, terdengar desas-desus terdapat gerakan yang dilancarkan oleh seorang individu di dalam parti komponen BN Sarawak berniat dan sudah memasang langkah untuk menentang Ahli Parlimennya sendiri pada PRU14 tersebut.

Individu tersebut juga dikatakan telah mula "mengambil hati" beberapa orang pemimpin di bahagian ranting dan bahagian parti berkenaan.

Sumber dalaman juga mendedahkan, bahkan beberapa orang dari mereka telah pun dibawa melancung ke luar negara dan beberapa siri sesi melancung ke luar negara seumpama itu juga dalam masa yang terdekat sedang dalam perancangan individu tersebut.

"Saya percaya, mereka yang dibawa melancung ke luar negara ini sedang dipujuk oleh individu tersebut agar memberi sokongan terhadapnya pada PRU14 nanti."

Ditanya samaada ADUN atau Ahli Parlimen tersebut mengetahui akan "komplot" tersebut, sumber tersebut menyatakan, "kita orang parti telah memaklumkan perkara tersebut kepada mereka (ADUN dan Ahli Parlimen) tapi tak tahulah samaada ianya diambil serius atau sebaliknya."

"Sebenarnya individu ini telah lama bergerak dan memasang niat untuk menjadi wakil rakyat, baik di peringkat DUN atau Parlimen," dedahnya lagi.

Sumber tersebut mendakwa, "Bahkan terdapat satu ranting (dari peringkat pemimpin hinggalah ke akar umbi) yang sudah bersetuju menyokong individu tersebut sementara yang lain-lainnya (pada masa ini) hanyalah pada peringkat pemimpin."

"Saya juga percaya individu ini sanggup keluar parti dan bertanding atas tiket bebas pada PRU14 nanti," katanya di akhir perbualan kami. -UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List