Friday 1 August 2014

MUSLIHAT ISRAEL MENGAITKAN MALAYSIA DENGAN HAMAS


Jerusalem Post semalam melaporkan yang kononnya seorang pejuang Hamas yang berpangkat komander sebuah unit Hamas yang berjaya ditahan oleh Isreal di Khan Younis telah mendedahkan dia menerima latihan di Malaysia untuk melancarkan serangan rentas sempadan menggunakan payung terjun berkuasa.

Apa sebenarnya muslihat Israel "mengfitnah" Malaysia, sebuah negara yang dianggap bukan negara berkuasa besar di dunia ini dengan kumpulan pejuang Hamas?

Apakah disebabkan Malaysia, di antara negara-negara Islam yang paling lantang dan berani membantah sekeras-kerasnya ke atas ketidakadilan tindakan Israel terhadap negara Palestine selama ini telah menekankan Israel sehinggakan memaksa mereka untuk mencipta fitnah tersebut?

Umum tahu Israel sememangnya adalah pakar dalam sesuatu konspirasi dimana mereka berkemampuan dan tidak mustahil boleh merancang sesuatu kejadian atau keadaan biarpun di dalam sesebuah negara asing yang lain, lebih-lebih lagi ke atas sebuah negara kerdil seperti Malaysia.

Setiap tindak-tanduk Israel pasti ada motif yang terselindung dan jika difikirkan kembali, adalah tidak mustahil kedua kejadian; kehilangan pesawat MH370 dan penembakan jatuh pesawat MH17 adalah hasil "kerjatangan" Israel jahanam itu. 

China adalah kuasa negara yang terbesar di Asia yang selama ini menjadi rakan perniagaan utama dan mempunyai hubungan dua-hala yang baik dengan Malaysia dan alasan yang terbaik untuk memusnahkan hubungan tersebut adalah dengan "menghilangkan" pesawat MH370 yang membawa 153 warganegara China.

Setelah berjaya mencalarkan imej Malaysia di mata dunia serta mengikis sokongan China terhadap Malaysia menerusi tragedi MH370, mempengaruhi puak-puak pemisah di Ukraine untuk menembak jatuh pesawat MH17 adalah sesuatu yang di anggap mudah bagi Israel dimana pengaruh Zionist/Israel sememangnya sudah meresapi ke dalam kerajaan negara Ukraine.

Bagi Israel, penembakan pesawat MH17 bagaikan melontar "seketul batu ke arah dua burung", dimana mereka boleh mencalarkan kredibilti Malaysia dan menuduh puak pro-Rusia/Rusia yang sebenarnya dalang tragedi tersebut dalam masa yang sama.

Jika direnungkan kembali, permainan Israel ini bagaikan satu skrip drama lama yang boleh di jangka dimana pada akhir babak nanti Amerika Syarikat, rakan sekutu Israel akan bertindak sebagai hero dunia dan cuba menyelesaikan masalah ini.

Rakyat Malaysia janganlah memandang enteng di atas perkara ini kerana Amerika Syarikat yang telah sebegitu lama mengidam dan mengintai peluang untuk memperluaskan pengaruh mereka di rantau ini menerusi Malaysia sememangnya tidak akan melepaskan peluang untuk menjadikan alasan Malaysia sebagai sarang latihan pejuang Hamas untuk campurtangan serta memberi tekanan kepada negara ini agar mengikuti telunjuk mereka.

Bersedialah, Malaysia akan ditekan oleh Israel, Amerika Syarikat serta sekutu-sekutu mereka yang lain dan selain dari berdoa, apa yang rakyat Malaysia boleh lakukan adalah bersatu, ketepikan ideologi dan politik kerana sesungguhnya Malaysia akan menghadapi "serangan susulan" selepas ini. 

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List