Sunday 27 July 2014

TERAS AKAN TENTANG SPDP PADA PILIHAN RAYA JIKA PERLU

-KATA "BN FRIENDLY", TAPI BERTEKAD NAK MENENTANG PARTI KOMPONEN BN SARAWAK YANG SEDIA ADA DALAM PILIHANRAYA NANTI .. HMM .. MACAM CAKAP TAK SERUPA BIKIN JER! KEKEKE!!!-


KUCHING: Presiden Parti Tenaga Rakyat Sarawak (TERAS) Tan Sri William Mawan Ikom berkata beliau bersedia untuk melakukan apa sahaja demi mempertahankan parti.

Malah, menurut Mawan, mereka bersedia mencabar Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP) pada Pilihan Raya Negeri (PRN) akan datang jika itu yang mereka perlu lakukan.

Bagaimanapun, beliau berkata, parti akan menyerahkan segalanya kepada kepimpinan Barisan Nasional (BN) yang menjadi ketua mereka.

Beliau berkata demikian ketika ditanya sama ada parti bersedia untuk sebarang pertandingan secara terus menentang parti komponen BN pada PRN akan datang khususnya SPDP.

“Bayangkan apabila sesuatu itu dapat dipakejkan semula, ia mencerminkan kebolehan kami yang amat tinggi untuk menggerakkan sesuatu. Sebab itulah kami wujud. Saya rasa kami berhak wujud dan pergi jauh,” ujarnya.

Dalam perkembangan berkaitan, Mawan yang juga Menteri Kanan dan Menteri Pembangunan Sosial berkata, TERAS lebih daripada sekadar mesra BN.

“Kami berada dalam BN dan akan sentiasa bersama BN, jadi tiada siapa yang boleh mengatakan bahawa kami tidak mesra BN.

“Dan setakat ini kami kukuh sepenuhnya dalam kabinet,” ujar Mawan.

Maka itu, katanya, ahli dan rakan dalam BN seharusnya berhenti berdendam terhadap mereka kerana mereka adalah rakan dan bukan musuh.

“Saya ingin menyampaikan mesej ini kepada saudara, ahli atau rakan dalam BN bahawa mereka tidak harus takut terhadap kami.

“Mereka tidak harus bimbang mengenai kami kerana kami bukan musuh anda tetapi rakan. Untuk bertindak sebaliknya bermakna mewujudkan lebih banyak masalah,” tegasnya.

Sebagai parti serpihan SPDP, katanya, adalah semula jadi bagi TERAS untuk menghadapi konfrontasi secara terus daripada bekas parti, tetapi bukan parti lain.

“TERAS adalah lebih daripada parti serpihan SPDP dan kita mungkin akan menyaksikan konfrontasi secara terus. Kita boleh memahami keadaan ini tetapi anda tidak boleh menghalang kami daripada menjalankan tugas kami.

“Dan jika boleh apa sahaja yang ada dalam SPDP kita mahu ia diambil alih oleh TERAS.

“Bagi SPDP untuk berkonfrontasi secara terus dengan kami, kami dapat memahaminya tetapi mereka yang tiada urusan dengan kami tetapi melemparkan hinaan dan dakwaan saya rasa adalah tidak wajar,” ujarnya. (sumber)  

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List