Monday 24 February 2014

HADI AWANG "MELAWOK" DI SARAWAK

-HADI & CALON PAS BAGI DUN BETING MARO PADA PRN YANG AKAN DATANG IAITU AHMAD KERDEE PERLU CERMINKAN DIRI PAS DAN PENCAPAIAN PAS DI KELANTAN SEBELUM MENGELUARKAN KENYATAAN YANG HANYA AKAN MENDATANGKAN "KEMALUAN BESAR" KEPADA MEREKA SENDIRI! KEKEKE!!!-

Ketua Wanita PKR Sarawak Norhanim Mokhsen dan ADUN Sarawak bagi kawasan N11 Batu Lintang See Chee How (PKR) di temui di sebuah kedai kopi di Petra Jaya sebentar tadi. "Celebrate" pencalonan Kerdee ker? Kekeke!!!
Kenyataan Presiden PAS Haji Hadi Awang yang beliau terasa terkilan melihat keadaan negeri Sarawak yang jauh ketinggalan bagaikan "meludah ke langit" kerana jika berbanding dengan pembangunan yang ada di Kelantan di bawah pemerintahan PAS, ianya sebenarnya adalah jauh lebih daif berbanding Sarawak.

UnReportedNews™®, tiada niat menghina Kelantan dengan kenyataan ini kerana admin pernah duduk di Kelantan selama dua tahun dan melihat dengan mata kepala sendiri melihat keadaan di sana yang begitu "dibangga-banggakan" oleh Hadi.

"Kesedihan Hadi" yang diluahkan kepada hampir 100 orang penduduk yang menhadiri satu majlis "santai" di daerah Pusa kelmarion yang kononnya Sarawak yang sudah 60 tahun Sarawak merdeka tapi tidak ada kemajuan dan perubahan sepatutnya dan selayaknya diluahkan kepada rakyat Kelantan sendiri yang bagaikan dikhianati oleh PAS sepanjang pemerintahan mereka di negeri Cik Siti Wan Kembang itu.

Mana taknya, biarpun Sarawak mempunyai keluasan 124,000 km², hampir 90 peratus negeri ini telah mempunyai jalanraya menghubing semua bandar-bandar dan kampung berbanding dengan Kelantan yang mempunyai keluasan seluas 15,099 km² sahaja!

"Hiburan lawak" Hadi bagaikan disinambungankan oleh calon PAS untuk DUN N.24 Beting Maro pada Pilihan raya negeri Sarawak yang akan datang iaitu AJK Pemuda PAS pusat Abang Ahmad Kerdee Abang Masagus yang turut menyatakan "pemimpin Sarawak sepatutnya mencontohi kemajuan negeri Kelantan yang diperintah oleh PAS".

Apakah kedua "pelawok" dari PAS ini terlalu naif atau buta dengan kejayaan Barisan Nasional Sarawak yang mentakbirkan Sarawak yang seluas hampir dua pertiga dari Semenanjung Malaysia dengan jayanya selama ini?

Yang jelas kini hanyalah kegagalan PAS untuk membangunkan negeri yang luasnya adalah 1/9 dari keluasan negeri Sarawak biarpun berdekad-dekad memerintah negari tersebut dan yang mangsa adalah rakyat jelata Kelantan sendiri dek politikus-politikus yang tidak mampu membawa sebarang pembangunan yang siknifikan kepada negeri itu.

Hadi dan Ahmad Kerdee janganlah cuba nak "membuat lawak" dengan masyarakat Pusa dan Sarawak kerana mereka sudah peka dengan mainan politik PAS dan PAS sebenarnya "boleh bungkus" dari Sarawak.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List