Wednesday 9 July 2014

AHLI PARLIMEN KUCHING (DAP) JUGA ADA "PENYAKIT KRONIK"?

-SIKAP PENAFIAN CHONG CHIENG JEN SERTA MERASA DIRI LEBIH INFERIOR DARI ORANG LAIN & MUDAH MENYALAHKAN ORANG LAIN MERUPAKAN "SIMTOM-SIMTOM" BIASA YANG SERING "DIKESAN" PADA KEBANYAKAN PEMIMPIN-PEMIMPIN DAP! KEKEKE!!!-


Kenyataan Media Pergerakan Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Sarawak 

Pergerakan Pemuda PBB Sarawak berasa terkilan dan terguris di atas tuntutan YB Chong Chieng Jen, Pengerusi DAP Sarawak terhadap YAB Ketua Menteri Sarawak. 

Dengan permasalahan yang sedang dihadapi oleh Kerajaan Negeri Pembangkang dari segi kepimpinan dan kekecohan pentadbiran, maka sepatutnya YB Chong merasa malu untuk mengajar Kerajaan Negeri Sarawak. 

Mungkin kronisme yang dimaksudkan beliau adalah dalam kepimpinan Lim Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng dalam DAP dan Anwar Ibrahim dan isteri serta anaknya Nurul Izzah dalam PKR dan kebebasan maklumat atau ‘Freedom of Information’ adalah penggantungan terhadap Utusan Malaysia di Pulau Pinang. 

Usaha YAB Ketua Menteri Sarawak membantu keluarga mendiang YB Wong Ho Leng tatkala kepimpinan DAP lepas tangan seperti dinyatakan oleh isteri mendiang menampakkan kegagalan DAP Sarawak menangani masalah kebajikan wakil rakyatnya sendiri. 

Pemuda PBB menganggap kenyataan YB Chong itu lebih bermotifkan untuk kepentingan politik murahan pembangkang dan berniat jahat, apa lagi disertai dakwaan tidak berasas bahawa pentadbiran negeri Sarawak mengamalkan kronisme, nepotisme dan rasuah, tanpa sebarang bukti. 

Bahkan sebahagian dari cadangan YB Chong itu sudah pun menjadi dasar dan amalan kerajaan negeri dan memang menjadi amalan Kerajaan BN untuk sentiasa berbincang dalam memikirkan penambahbaikan dasar-dasar kerajaan demi kepentingan rakyat dari masa ke semasa. 

Polisi Kerajaan Barisan Nasional selama ini yang telah antara lain, berjaya merubah lanskap negeri kita dari segi ekonomi dan sosial dengan peningkatan pelaburan luar dan seterusnya menghasilkan banyak peluang pekerjaan dan menyediakan peluang-peluang perniagaan yang meluas. 

Jesteru itu Pemuda PBB dengan itu juga menyokong penuh tindakan YAB Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satem, untuk meneruskan dasar-dasar kerajaan sebelum ini yang disifatkan beliau sebagai amat baik dan bergerak ke hadapan, selain yakin Sarawak mampu mencapai status negeri maju dan berpendapatan tinggi menjelang 2030 dengan sokongan padu Kerajaan Persekutuan. 

-Naib Ketua Pemuda Bell Bernard Aggan, Ketua Penerangan Fazzrudin Hj Abdul Rahman​ & Setiausaha​​​​​ Agung Leonard Jambu
8 Julai 2014.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List