Wednesday 19 March 2014

#PRKBALINGIAN: NASIHAT BUAT CALON PKR, "JANGAN DILIWAT" NUAR BRAHIM


Seperti yang diduga, pencalonan Haji Jalil Bujang sebagai calon PKR pada PRK Balingian sebenarnya ada muslihat disebaliknya. (Klik sini)

Ada sumber dalaman PKR memberitahu UnReportedNews™® Pembangkang Sarawak akan mengunakan taktik "divide & conquer" (pecah & takluki) masyarakat Balingian dengan membangkitkan sentimen bangsa dan agama. (Klik sini)

Mereka cuba membayangkan kepada masyarakat Balingian, PRK Balingian adalah pertandingan di antara Islam dan Kristian.

Mungkin taktik keji sebegini boleh digunapakai di Semenanjung dan boleh mempengaruhi segelintir pengundi di sana namun InsyaAllah, ianya takkan berkesan di Sarawak.

Masyarakat Sarawak termasuk calon PKR Haji Bujang sendiri tahu yang rakyat dari pelbagai kaum dan ethnik di negeri ini telah hidup aman damai dalam suasana yang harmoni walaupun berbeza agama dan kepercayaan.

Jika Jalil pun mengguna pendekatan agama untuk memecah-belahkan keharmonian yang sedia ada, beliau seumpama membiarkan dirinya "di liwat" oleh Nuar Brahim yang umumnya tahu cenderung menggunakan sentimen agama dan bangsa bagi meraih undi dari sesetengah golongan atau kumpulan masyarakat.

Jadi, politik keji sebegini harus sama sekali ditolak oleh rakyat Sarawak. Politik pembangkang yang kotor ini harus tidak boleh di terima. 

Calon PKR Haji Jalil Bujang harus ditentang dan jangan di izinkan menerima sebarang undi dari penduduk Balingian yang semestinya tidak mahu "di liwat" Nuar Brahim! Kekeke!!!


-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List