Wednesday 5 March 2014

POLIS TERKORBAN, PEMBANGKANG "GHAIB"?

-SELAMA INI, SEGELINTIR PEMBANGKANG MEMPERSOALKAN SOP POLIS KETIKA MENJALANKAN TUGAS LEBIH-LEBIH LAGI BILA BERHADAPAN DENGAN PENJENAYAH! SEKARANG, ANGGOTA POLIS DAH TERBUNUH & CEDERA, BELALAH LAGI PENJENAYAH ATAU PALING SENANG, LU ORANG SENDIRI PERGI BURU PENJENAYAH! KEKEKE!!!-

Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri Datuk Dr Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar melawat Koperal Mohd Aidil Mustafa yang sedang menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR)
Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri Datuk Dr Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar hari menegaskan anggota polis telah mengikut "Standard Operation Procedure" (SOP) ketika menjalankan tugas dalam insiden di Klang dimana seorang anggota polis terbunuh dan seorang tercedera manakala dua orang suspek penjenayah ditembak mati.

Dalam kejadian tersebut, Koperal Raja Aizam Raja Mohd, 53, yang cedera di kepala maut ketika dalam perjalanan ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), manakala Koperal Mohd Aidil Mustafa, 47, ketika ini sedang menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi hospital sama.

Kedua-dua anggota dari unit kereta peronda Ibu Pejabat Polis Daerah Klang Selatan pada awalnya melihat sekumpulan warga asing, termasuk tiga wanita, sedang berada dalam keadaan mencurigakan sebelum menahan dan cuba untuk memeriksa mereka.

Kesemua mereka ini berjalan dalam satu kumpulan, selepas memeriksa dan cuba menahan tiga wanita daripada kumpulan itu, beberapa orang lelaki telah menyerang anggota menggunakan parang dan pisau rambo sebelum menikam Raja Aizam di bahagian kepala dan menetak muka Mohd Aidil.

Mungkin ramai, terutamanya pihak pembangkang tak terfikir yang setiap hari, anggota-anggota polis kita bagaikan memperjudi nyawa sendiri demi untuk menjaga ketenteraman awam. 

Adalah lebih baik bagi pembangkang agar cuba memahami tanggungjawab dan menghargai jasa pihak polis dari mempersoalkan cara polis menjalankan tugas! Pendekata, kalo dah pandai sangat, lu sendirilah pergi buru penjenayah, baru lu rasa! Kekeke!!!

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List