Thursday 10 October 2013

RUPANYA ADA "ANAK RAJA" DALAM DAP SARAWAK MEMPERJUANGKAN ISLAM YE?

-UDAH-UDAH LAH TU AZIZ!  JANGAN NAK MENYAMAKAN POLITIK DAP ANDA DENGAN PERJUANGAN NABI! KEKEKE!!!-



Tak habis-habis nak provoke isu. Dulu pertikaikan Mufti Sarawak atas penggunaan wang Tabung Baitulmal Sarawak, kini nak menyamakan perjuangannya dalam DAP sama dengan perjuangan Rasullah SAW. Nau'zubillah. Penyelaras DAP DUN Tupong Abdul Aziz Isa yang juga pembantu Pengerusi DAP Sarawak Chong Cheng Jen semalam dalam status akaun FB "Tengku Nong Chik Aziz" mengadu:

CERITA TERBARU!

Pihak Pengerusi dan AJK Surau mengganggu program DAP di DUN Tupong. Hari itu dimaklumkan bahawa Pengerusi dan AJK Surau menolak permohonan saya untuk melakukan Ibadah Korban di kampung tersebut dan suruh saya melakukannya di luar surau. Saya mengalah dan Alhamdulillah ada penduduk yang sanggup menggunakan halaman beliau untuk lakukan program tersebut. Kini, pihak Pengerusi (bekas Ketua Ranting PBB) dan AJK Surau masuk campur sekali lagi dan kali ini melakukan segala upaya untuk mengagalkan Ibadah Korban tersebut. Akhir sekali, terdapat ahli DAP di kampung lain pula mengalu-alukan program tersebut diadakan di halaman rumah beliau. InsyaAllah, semoga Allah s.w.t merestui program ini.

Sedangkan Rasulullah s.a.w berhadapan dengan kesukaran dalam dakwah Baginda untuk menyebar Islam di Kota Mekkah dan Kota Madinah, inikan pula umatnya yang kerdil.


Aaaaa..nak tanyer sikit yer? Please korek my telinga! Perjuangan apa ni?  Islam? Bukanlah DAP, parti yang di anggotai saudara telah melarang  laungan azan di Pulau Pinang tidak lama dulu?  Yeler, sekarang belum berkuasa memanglah nak adakan program korban keagamaan, lepas berkuasa nak buat apa?

Ketentuan saudara Aziz ni cuma satu, nak menjadi calon DAP di Tupong pada PRN yang akan datang, Rasullah SAW berjuang atas nama Islam dan Agama Islam. Anda pula untuk DAP? Mengucaplah, jangan nak menyamakan perjuangan anda seperti perjuangan Baginda! Dan ya sememangnya anda, saya dan kita semua ini amatlah kerdil jika dibanding dengan Baginda!

Syabas buat pihak Pengerusi dan AJK Surau di Kawasan DUN Tupong yang tidak membenarkan program itu!

-UnReportedNews™®

3 comments:

  1. Tengku ker...??? Tak pikiaq mcm kerabat yg menjaga kesucian Agama Islam pun... berjuang atas dasar parti politik yg penuh kepura-puraan menjaga Islam konon... Tidak pernah berhati2 membaca musibah... Jika terjadi apa2 agama Islam siapa yg akan bertanggungjawab...?? TENGKU kahhhhh...????

    ReplyDelete
  2. isk malu btul bila ade bumiputra yg x tau malu mcm aziz nie..otak/akal ade..tp slh guna utk menipu..

    ReplyDelete
  3. Berkomen/mengulas @ memberi pandangan tu biarlah pakai akal fikiran yang waras yea.. Kalau nak berdebat secara rasional, anda dipersilakan.. Saya dan seangkatan dengan saya bersedia untuk berhujah dengan saudara berkaitan hal ini secara ilmiah. Sekian.

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List